۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۴۳۵

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه های آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی از برگزاری کرسی های آزاداندیشی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه خبر داد.
کرسي آزاد انديشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اصغر رمضانی، مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به دانشگاه ها و قشر دانشجو دارند، اظهار داشت: تعبیر رهبر انقلاب اسلامی از اساتید و دانشجویان با عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم یاد کردند، که نشان از اهمیت مقابله با جنگ نرم در فضای دانشگاهی کشور دارد.

وی با بیان این‌که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه اجرا می شود، گفت: بسیج دانشجویی استان علیرغم ملاحضه کاری برخی متولیان دانشگاهی، با عزمی جدی اقدام به برگزاری کرسی های آزاداندیشی کرده است، در حقیقت بسیج دانشجویی متولی اصلی برگزاری چنین جلساتی در فضای دانشگاهی استان است.

رمضانی با بیان اینکه هنوز با ایده آل ها و حد مطلوب در برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها فاصله داریم، افزود: فضای دانشگاهی استان بایستی توام با نشاط معنوی و علمی باشد، از این رو تحقق مطالبات رهبری می تواند بسیاری از معضلات موجود را برطرف کند، چراکه جامعه متاثر از فضای دانشگاهی کشور است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین هدف بسیج دانشجویی اسلامی کردن دانشگاه ها و ایجاد فضای مطلوب در محیط دانشگاه است، گفت: بسیج دانشجویی در جهت اسلامی کردن دانشگاه ها، اشاعه تفکر و فرهنگ بسیجی، مقابله با استکبار جهانی و جنگ نرم و بصیرت افزایی در محیط دانشگاه نقس اساسی دارد، یکی از اصلی ترین عرصه هایی که بسیج دانشجویی در آن فعال است مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی در ادامه از راه اندازی پژوهشکده سایبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خبر داد و گفت: این پژوهشکده به دنبال بررسی ترفندهای رسانه ای و سایبری دشمنان علیه نظام اسلامی و راهکارهای مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی است.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اضافه کرد: امام راحل در پیام خود به مناسبت تشکیل بسیج آن را به مثابه شجره طیبه عنوان کرده و افتخار خود را نیز بسیجی بودن می‌داند.

وی با اشاره به وجود 150 واحد دانشگاهی مختلف در استان گفت: در این دانشگاه‌ها بیش از 220 هزار دانشجو در حال تحصیل است که 50 هزار نفر عضو بسیج دانشجویی استان هستند و آموزش های لازم را نیز دریافت می‌کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سالروز تشکیل بسیج طلاب و دانشجویی به فرمان امام راحل دوم آذر بوده است، گفت: بسیج طلاب و روحانیان استان و بسیج دانشجویی در برخی برنامه های فرهنگی متعاملاتی دارند که از آن جمله می توان به برگزاری مشترک اردوهای جهادی در مناطق محروم اشاره کرد./935/د101/س
ارسال نظرات