۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۷۳۵۱
مدیر حوزه علمیه بناب:

ائمه اطهار حقیقت اصلی قرآن کریم هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین بنابی گفت: ائمه اطهار‌(ع) حقیقت اصلی قرآن کریم هستند و آن سلاله های پاک و نورهای واحد الهی قادر به بیان حایق این کتاب آسمانی بودند ولی مقتضای زمانی و مکانی این فرصت را فراهم نیاورده بود.
حجت الاسلام و المسلمين بنابي رييس حوزه علميه حضرت ولي عصر بناب
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه بناب در پیامی به اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی تبریز،‌ با اشاره به جایگاه با عظمت قرآن و لزوم بهره‌گیری از آموزه های این کتاب ارزشمند اظهار کرد: قرآن از تمام جنبه های علمی، فرهنگی و اجتماعی، کتابی الهی، ارزشمند و انسان ساز است.

تولیت حوزه علمیه بناب با تاکید بر توجه به آموزه های قرآن و عمل کردن به این آموزه ها و هدایتگری ها افزود: این گنجینه عظیم و با ارزش، عطیه الهی برای راهنمایی، پاسخگویی و رفع مشکلات و معضلات جوامع انسانی است.

وی اضافه کرد: ائمه اطهار (ع) حقیقت اصلی قرآن کریم هستند و آن سلاله های پاک و نورهای واحد الهی قادر به بیان حایق این کتاب آسمانی بودند ولی مقتضای زمانی و مکانی این فرصت را فراهم نیاورده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجید باقرِی بنابی، تصریح کرد: چون در زمان ظهور منجی عالم و مهدی فاطمه (س) عقل ها کامل و شرایط جامعه منسب است تمام حقائق قرآن به برکت ظهور حضرت مهدی(عج) متجلی و عملی خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه افزود: آن بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و این خلف صالحش، رهبر معظم انقلاب اسلامی به برکت و پشتیبانی عمل به قرآن است که توانستند در این دوران طوفانی و مواج، کشتی انقلاب اسلامی را به سلامت به ساحل امن و امنیت و عزت برسانند.

وی خدمت به ساحت مقدس قرآن و عترت (ع) را بسیار ارزشمند دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اصلی ترین متولی امور قرآنی و فرهنگی در جامعه باید اهتمام بیشتری در برآورده ساختن انتظارات مقام معظم رهبری و علما در جهت نهادینه کردن و ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآنی و معارف الهی داشته باشند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این جشنواره در مجتمع سینمایی 22 بهمن فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و در آن از چند تن از علما و فعالان عرصه قرآن و همچنین از نفرات برگزیده نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی تجلیل شد./935/د102/س
ارسال نظرات