۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی سیستان و بلوچستان جزء اولین‌های کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سیستان و بلوچستان در ردیف‌ اولین‌های‌ ملی قرار دارد و مصوبات این ستاد دقیقا با مباحث کمی و کیفی قابل اندازه گیری است.
حجت الاسلام صفر قربانپور، مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان روز گذشته در نشست تخصصی آسیب شناسی عزاداری های محرم و صفر که با حضور معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: سعی و تلاش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی سیستان و بلوچستان بر این است که مناسبت های مذهبی را در دو جایگاه شکلی و محتوایی با همفکری اعضای ستاد ساماندهی کند.

وی ادامه داد: شکلی به گونه‌ای است که شعائر مذهبی در استان گسترش داشته و به هیچ وجه کاهش نداشته باشد، ضمن این‌که از شرایطی برخوردار باشد که در این استان به هیچ وجه جریان و اتفاق مذهبی در آن اتفاق نیفتد و محور وحدت باشد.

حجت الاسلام قربانپور تاکید کرد: تلاش ما بر این است که برنامه ها با همه گستردگی ها اعم از محرم، صفر و دیگر مناسبت‌ها به خوبی ساماندهی شده و با جریانات فرهنگی و امنیتی کاملا هماهنگ باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین ابراز داشت: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سیستان و بلوچستان در ردیف‌ اولین‌های ‌ملی قرار دارد و مصوبات این ستاد دقیقا با مباحث کمی و کیفی قابل اندازه گیری است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های محرم باید از لحاظ محتوایی نیز ساماندهی شود، افزود: همه این مصوبات به دنبال این است که عزاداری‌های و سوگواری‌ها همه جا به ویژه در سیستان و بلوچستان از حالت مداح‌محوری صرف یعنی شعائری صرف، خارج و سخنران‌محور و محتوا‌محور شود و اقامه عزا در عین حال با مباحث قرآنی همراه باشد./940/پ202/س
ارسال نظرات