۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۱۳۵
آیت الله شبستری:

گزارش آمانو خواست قلبی آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه گزارش آمانو به آژانس در حقیقت دیکته و خواست آمریکا بوده است، گفت: آمریکا و غرب پیشرفت هسته ای ایران را برنمی تابد.
آيت الله مجتهد شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز شنبه در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به گزارش اخیر آمانو از فعالیت های هسته ای ایران اظهار داشت: نگرانی مهم غرب، از دستیابی ایران به فناوری های نوین و حضور مقتدر در قله های علم و دانش است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در عرصه های علمی، فن آوری، صنعتی، دفاعی و بین الملل پیشرفت های خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به روند کنونی آینده درخشانی در راه توسعه و پیشرفت کشور پیش بینی می شود.

آیت الله شبستری ادامه داد: با وجود این شرایط، آمریکا و غرب این پیشرفت ها را برنمی تابد و گزارش آمانو به آژانس در حقیقت دیکته و خواست آمریکا بوده و به رغم این موضوع تا کنون 120 کشور جهان از فعالیت ها و پیشرفت های هسته ای ایران اعلام حمایت کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهدید نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: موضع مقتدرانه مقام معظم رهبری پس از اظهارات مضحکانه رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تجهیزات هسته ای ایران، نشان داد که ولایت فقیه نقش بسزایی در مقابله با توطئه ها و تهدیدهای داخلی و خارجی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح خودگردانی، بیمارستان ها را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: با این طرح بیمارستان ها در تامین بودجه خود و ارایه خدمات درمانی و پزشکی مورد نظر مشکل دارند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که باید در کشور همه از خدمات بیمه برخوردار شوند، افزود: در کشورهای مترقی خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی امری عادی و رایج بوده که در ایران نیز این نوع خدمات و فرهنگ بیمه و تامین اجتماعی در حال نهادینه شدن است.

آیت الله شبستری گفت: بعد از انقلاب پرداخت به رفع مسایل و مشکلات اجتماعی مورد اهمیت ویژه ای قرار گرفته و سامان یافته است که توسعه بیمه و تامین اجتماعی از جمله مهمترین آنهاست.

وی در پایان جایگاه اجتماعی بازنشستگان را ارزشمند و قابل احترام دانست و گفت: بازنشستگان عمری را به مملک خدمت کرده اند، از این رو بایستی مسؤولان و عموم مردم در تامین نیازهای زندگی این بزرگان تلاش بیشتری به خرج دهند./935/پ202/ص
ارسال نظرات