۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۰۳۱
مقتدی صدر:

ملت سوریه حامی بشار اسد است/ سوری ها برای آزادی جولان تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق، ملت سوریه را حاملی نظام بشار اسد توصیف و بر لزوم آزادی جولان تاکید کرد.
سيد مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه ای ملت سوریه را به پرهیز از وقوع در جنگ داخلی و تلاش برای آزادی جولان دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: دشمنان تلاش می کنند تا جنگ داخی را در این کشور به راه بیاندازند و این کشور را به لقمه ای در حد و اندازه دهان آمریکایی های حیله گر مبدل سازد.

وی افزود: ملت سوریه باید در برابر این توطئه ها هوشیار باشند و علاوه بر اینکه کشور خود را از بروز جنگی داخلی دور سازند، مقدمات آزادی سرزمین های اشغال شده جولان را فراهم کنند.

مقتدی صدر با اشاره به مواضع بشار اسد علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مواضع مخالفانه بشار اسد در قبال آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا روشن است و سرنگونی نظام فعلی در این کشور می تواند تروریسم و شرارت را بر این کشور حاکم سازد.

رهبر جریان صدر آشوبگران سوری را به گفت وگو با نظام دعوت کرد و اظهار داشت: مخالفان نظام بشار اسد باید به گفت وگو با ملتی که خواستار بقای نظام کنونی در این کشور هستند بپردازد و از خشونت پرهیز کنند.

وی آزادی بیان را حق مردم خواند و تاکید کرد: مخالفان بشار اسد حق دارند که راهپیمایی برگزار کرده و آرای خود را بیان کنند، ولی جمع کثیری از ملت سوریه حامی نظام فعلی و خواستار عدم تغییر نظام هستند.

صدر ادامه داد: بر مخالفان نظام واجب است به آرای ملت احترام بگذارند، به گفت وگو روی آوردند و از درگیری و خشونت به شدت خودداری کنند، این نصیحت فردی است که این امور را در عراق تجربه کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات