۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۹۹۵
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

سناریوی ترور سفیر عربستان با هدف بازیابی موقعیت آمریکا و عربستان طرح‌ریزی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: سناریوی ترور سفیر عربستان در واشنگتن با هدف بازار یابی موقعیت رو به افول آمریکا و عربستان در منطقه طرح ریزی شده است و افکار عمومی با دقت این موضوع را دنبال می کنند.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت عید سعید غدیر، نعمت امامت و ولایت را از مهم‌ترین نعمات معنوی عنوان کرد و گفت: در غدیر خم پس از منصوب شدن حضرت علی (ع) به امامت آیه اکمال دین نازل شد و دین رسول‌الله با امامت کامل شد.

وی، علی (ع) را تنها مدافع راستین اسلام از ابتدای شکل‌گیری اسلام در کنار پیامبر(ص) برای تحقق دین اسلام و منویات آن حضرت معرفی کرد و افزود: فقه شیعه پویا و پاسخگوی نیاز های مردم در زمینه‌های گوناگون و در زمان‌های مختلف است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت مراجعه و عمل به توصیه پیامبر گرامی اسلام در تمسک به قرآن و عترت هر روز مقتدر می شود، تصریح کرد: بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه شکل گرفته ناشی از صدور پیام انقلاب اسلامی که همان توجه به پیام غدیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان بیداری اسلامی در خاورمیانه و قیام های مردمی در اورپا و آمریکا گفت: همه کشورها و ملت ها بر این امر آگاهی دارند که تحولات منطقه خاورمیانه، مناسبات جهانی را دگرگون کرده و در این مسأله، آمریکا و غرب بیشتر از همه متضرر شده اند و کشورهایی چون ایران اسلامی در موقعیت ممتازی قرار گرفته اند و هر روز که می گذرد شرایط به نفع ایران و خط مقاومت بیش از پیش تقویت می شود.

وی با بیان این که موقعیت متحدین آمریکا در منطقه و به تبع آن موقعیت خود آمریکا رو به افول گذاشته است، گفت: برخی از آنها از قدرت کنار رفته اند و برخی نیز مثل حکام عربستان قدرت ویلچری دارند که سران آمریکا خیلی به آنها دل بسته اند تا بتوانند منافع این کشور را در منطقه حفظ کنند. 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که شرایط به گونه ای پیش می رود که نه از حکام فرتوت عربستان کاری ساخته است و نه آمریکا توان مداخله در امور دیگر کشورهای منطقه را دارد، ادامه داد: بر همین اساس سناریوی ترور سفیر عربستان در واشنگتن با هدف بازیابی موقعیت رو به افول آمریکا و عربستان در منطقه طرح ریزی شده است و افکار عمومی با دقت این موضوع را دنبال می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به بحران بی سابقه اقتصادی در آمریکا و اروپا، گفت: در هفته های گذشته اتفاقاتی در آمریکا رخ داد که فراتر از مطالبات سندیکایی و صنفی بود، به این گونه که برای اولین بار توده های مردمی آمریکا علیه نظام سرمایه داری این کشور به شورش دست زدند و بدون مجوز پلیس و شهردار وارد میادین اصلی شهرها شدند و با شعار بیایید وال استریت را اشغال کنیم صدای بی عدالتی در نظام سرمایه داری آمریکا را به گوش جهانیان رسانیدند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا که خود را مدیون یک درصد از سرمایه داران اعم از یهودی و غیر یهودی می دانند، در مواجهه با اعتراضات مردمی درمانده شدند و اعتراضات رو به گسترش گذاشت و سایر شهرهای آمریکا را هم در نوردید، حاکمان آمریکا با یک بحران فراگیر که مشروعیت نظام سیاسی آنان را تهدید می‌کرد، رو به رو شدند.

وی افزود: ناگهان موضوع ترور سفیر عربستان از سوی سپاه قدس ایران بر سر زبان دولتمردان آمریکا جاری شد که از همه لحاظ مضحک به نظر می‌رسید، اما حداقل کاربرد فرار از واقعیت‌های موجود در جامعه آمریکا و معطوف‌کردن افکار عمومی به یک موضوع موهوم بود، البته هنوز این سناریو آن‌گونه که باید جای خود را در میان افکار عمومی پیدا نکرده است و همگان با دید تردید به آن نگاه می کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات