۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۴۰۶

فعالیت 550 مدرسه قرآنی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از فعالیت 550 مدرسه قرآنی با پنجاه هزار نفر دانش آموز در سطح استان خبر داد.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، فیروز رضایی با اشاره به رویکرد قرآنی آموزش و پرورش در سال‌های اخیر اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 10 هزار مدرسه قرآنی در سطح کشور ایجاد و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره بر فعالیت این 550 مدرسه قرآنی تصریح کرد: اغلب دانش‌آموزان این مدارس دوره‌های آموزشی اول و دوم و بعضی‌ها حتی دوره سوم را هم با موفقیت گذراندند.

رضایی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص یادگیری قرآن توسط وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش با استفاده از تجربه موفق سال‌های گذشته طرح حفظ قرآن کریم توسط دانش‌آموزان و معلمان را در راستای حفظ 10میلیونی مردم طراحی و برنامه‌ریزی کرد که با وجود وسعت سنگینی کار این طرح هم با استقبال گرم مردم و همت والای دولت و حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات به سرانجام خوب خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی همچنین یادآور شد: سهم آموزش و پرورش استان در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در گام اول 20 درصد دانش‌آموزان و چهار درصد فرهنگیان استان است که با همت والای همکاران فرهنگی استان و مجموعه حافظان و قاریان و یاری و مساعدت مسئولان استانی و سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در تحقق اهداف این نهضت عظیم قرآنی نیز موفق خواهیم بود./935/د103/س
ارسال نظرات