۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۲۴۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

رسالت مطبوعات واقع نمایی و روشنگری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس گفت: مطبوعات به عنوان سردمداران جامعه اطلاعاتی، رسالت خطیر واقع نمایی و روشنگری بر عهده دارند.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، امروز در اختتامیه جشنواره تیتر برتر سال که در خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روزنامه نگاران بایستی با پرهیز از روش های ناپسند ژورنالیستی روح امید را در جامعه اسلامی ترویج دهند.

وی با تاکید بر واقع نمایی در تنظیم خبر و تیترزنی در مطبوعات ادامه داد: گاهی دیده می شود که روزنامه نگار از ابتدا دنبال نیت ناصحیحی بوده و بر نشر این نیت ناصحیح در قالب تیتر و یا متن خبر اصرار دارد.

فرهنگی با بیان اینکه تیتر، تریبون و تابلوی اصلی خبر است، اظهار داشت: تیتر اگر القای نادرستی از کل مطلب باشد، مغایر با رسالت مطبوعاتی است، جامعیت تیتر نیز باید مورد توجه روزنامه نگاران قرار گیرد تا بتواند نظر مصاحبه شوند و یا موضوع اصلی گزارش را به مخاطب انتقال دهد.

نماینده تبریز در مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت مطبوعات اظهار داشت: مطبوعات به عنوان سردمداران جامعه اطلاعاتی انعکاس درست موضوعات و حوادث را برعهده دارند.

وی با اشاره به این‌که خیلی از افراد جامعه تنها به خواندن تیتر روزنامه های بسنده می کنند، گفت: انتخاب تیترهای کلیشه ای به جایگاه اطلاع رسانی مطبوعاتی لطمه می زند.

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به جایگاه تیتر در اخبار اظهار داشت: تیترها هستند که صحنه‌های اجتماعی را با خود همراه کرده و اذهان را هدایت می‌کنند.

گفتنی است، نخستین جشنواره تیتر برتر سال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی برگزار شد.

بیش از یکهزار تیتر از روزنامه ها، روابط عمومی ها و خبرگزاری های سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران 105 تیتر در زمینه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی،‌فرهنگی و ورزشی به مرحله داوری نهایی راه یافتند./935/پ203/س
ارسال نظرات