۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۲۲۸
خطیب جمعه کاظمین:

علمایی مانند قرضاوی دشمن ملت عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین، علمایی نظیر قرضاوی و شبکه هایی مانند العربیه را دشمن ملت عراق عنوان کرد.
شيخ صغير
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد براثا برگزار شد با اشاره به چگونگی به هلاکت رسیدن قذافی گفت: همانطور که همگان مشاهده کردند قذافی با مشت و لگد و ضربه های چاقو و شلیک گلوله از پای درآمد، لباس های وی پاره شدند و با صحنه ای فجیع به هلاکت رسید. نکته ای که می خواهم به آن بپردازم نحوه مرگ صدام و به هلاکت رسیدن قذافی است.

وی افزود: همگان مشاهده کردند که قذافی به چه شیوه ای از این دنیا رفت و همانطور که جهانیان دیدند صدام به صورت محترمانه به زندان منتقل شد، لباس های کاملا خوبی به تن کرد، در دادگاهی عادل مورد محاکمه قرار گرفت و با وجود اینکه بارها در جلسات دادگاه به ملت و مقامات توهین کرد، اما هیچ توهینی به این دیکتاتور که جنایت هایش به مراتب از جنایت های قذافی بیشتر بود نشد، لیکن منادیان حقوق بشر از اعدام صدام به ستوه آمده و فریاد برآوردند.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: حکم اعدام برای صدام بسیار کم بود، ولی ملت عراق این اجازه را به دیکتاتور داد تا از خود دفاع کند و پس از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه، مرگ وی فرارسید. افرادی که اعدام صدام را مغایر حقوق بشر می پنداشتند هم اکنون در قبال کشته شدن قذافی به آن وضعیت سکوت کرده و هیچ سخنی از لزوم محاکمه کردن این جانی به زبان نیاوردند.

خطیب جمعه کاظمین از دشمنی شدید علما و حکام عرب با عراق به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که علما، حکام و شبکه های ماهواره ای از اعدام صدام به خشم آمده و به شدت به این اقدام عراق اعتراض کردند، اما هم اکنون علمایی نظیر قرضاوی و شبکه هایی مانند العربیه و الجزیره نسبت به چگونگی کشته شدن قذافی سکوت اختیار کرده و سرنوشت شوم این دیکتاتور را با آب و تاب نقل می کنند.

وی ادامه داد: دشمنی این افراد با ملت عراق کاملا نمایان شده است به گونه ای که خونمان حلال شمرده شده و جنایت کارانی که به کشتار مردم عراق می پردازند در نزد این افراد از ارج و منزلت والایی بهره مند هستند. ملت عراق ملتی یکپارچه است و با وجود دشمنی ها به راه خود ادامه می دهد.

شیخ جلال الدین صغیر درباره مساله فدرالی شدن نظام عراق بیان داشت: ما بارها در گذشته بر لزوم فدرالی شدن نظام سیاسی عراق تاکید کرده و این امر را موجب از بین رفتن محرومیت ها عنوان کرده بودیم. این اظهارات با واکنش شدید دشمنان و مخالفان مواجه شده و ما را به تلاش جهت تقسیم عراق و ایجاد شکاف در کشور متهم کردند، اما هم اکنون افرادی که این اتهامات را متوجه ما کرده بودند به حامیان فدرالی و اقلیم شدن استان ها تبدیل شده و از اینکه در قبال اعلام اقلیم شدن برخی از استان ها سکوت کرده ایم به شدت انتقاد می کنند.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی تاکید کرد: بنده در سال های گذشته از تاسیس اقلیم بر اساس مذهب خبر داده و نسبت به گسترش فتنه های مذهبی هشدار داده بودم. بسیاری از سیاستمداران از سخنان من انتقاد کرده و تحقق این امر را غیر ممکن خواندند، ولی هم اکنون مشاهده می کنیم که برخی از استان ها بر اساس مسائل مذهبی به تبدیل استان های خود به اقلیم روی آورده اند.

خطیب جمعه کاظمین برخی از احزاب را به اهتمام به مصالح حزب خود متهم کرد و گفت: برخی از گروه های سیاسی تنها به فکر تامین مصالح خود هستند و هیچ توجهی به مصالح کشور و ملت ندارند. این گروه ها که مصالح خود را در گذشته مغایر با فدرالی شدن نظام می دیدن به شدت با این نظام مخالفت کرده، اما هم اکنون به این مساله پی بردند که مصالح خود را می توانند در نظام فدرالی و اقلیم شدن استان ها بیابند و به همین جهت به حامیان اصلی این مساله تبدیل شده اند.

وی با اقلیم شدن استان صلاح الدین به شدت مخالفت کرد و افزود: مساله تبدیل استان صلاح الدین به اقلیم از آنجا آغاز شد که جمع کثیری از بعثی ها دستگیر شدند و کسانی که درصدد ضربه زدن به ملت هستند با این اقدام مخالف کرده و با تبدیل این استان به اقلیم درصدد محافظت از بعثی ها هستند.

صغیر این اقدام مقامات صلاح الدین را غیرقانونی خواند و تصریح کرد: سخن گفتن این افراد از قانونی بودن تاسیس اقلیم و عدم توجه به غیرقانونی بودن حزب بعث و اندیشه های تکفیری این حزب شگفت انگیز است. تاسیس اقلیم صلاح الدین بر اساس مسائل مذهبی و حمایت از حزب بعث پیامدهای خطرناکی را در پی خواهد داشت./980/ب902/گ
ارسال نظرات