۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

بی‌توجهی به آرمان‌های اصیل انسانی مهم‌ترین پیامد‌ بی‌حجابی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بهترین حصار برای مصون ماندن دختران مسلمان از فساد و گمراهی، حفظ حجاب، عفاف و پاکدامنی است.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آگاه‌سازی نسل جوان از منطق حجاب و عفاف، بازشناسی معرفت و معنویت نخستین در فرهنگ ادیان به ویژه اسلام را مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در رویش حجاب و عفاف در جامعه دانست.

وی، مهم‌ترین پیامدهای بی حجابی در سطح جامعه را بی توجهی به ارزش‌های دینی، گسترش فرهنگ منحط غرب، ‌توجه‌نکردن به آرمان‌های اصیل انسانی، بی ارزش شدن مقام انسانیت و سرانجام پیروی از جریان سکولار عنوان کرد.

حجت الاسلام اشجری، عفاف و حجاب را مصونیت جامعه از رخوت و نیز ایجاد رفاه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: بی تردید اگر این مهم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل نشود، نباید امیدی داشت که جامعه بتواند به چارچوب حجاب و عفاف پایبند باشد.

مسؤول شورای هماهنگی گیلان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جایگاه دختران در دین مقدس اسلام همواره جایگاهی با کرامت و ویژه بوده و این در حالی است که در جامعه پیش از اسلام دختران مهجور بودند و زنده به‌ گور می‌شدند.

وی با اشاره به شخصیت و مقام حضرت فاطمه‌(س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم‌(ص) همواره در همه برنامه‌ها و تصمیماتشان حضرت زهرا‌(س) را در کنار خود جای می‌دادند و حتی در جریان مباهله نیز ام‌ابیها در کنار پدر بزرگوارشان حضور داشتند.

حجت الاسلام اشجری ادامه داد: در واقعه عظیم عاشورا نیز حضرت زینب‌(س) به عنوان خواهر امام و دختر امیر‌مؤمنان علی‌(ع) رسالت خطیر‌رساندن پیام کربلا را به‌عهده داشتند و توانستند به شکل مطلوب این مسؤولیت مهم را به سرانجام برسانند.

وی با تاکید بر این که حجاب و عفاف مانع از پیشرفت دختران جامعه اسلامی نیست، ادامه داد: رعایت حجاب اسلامب موجب می‌شود تا با مصون ماندن از نگاه‌های هرزه و آلوده بتوانند با فراق بال بیشتری پله‌های ترقی را طی کنند و در واقع هر مقدار دین و فرهنگ عفاف با الهام از آیات و روایات در دختران ما تجلی یابد به قرب‌الهی نزدیک‌تر شده و مسیر پیشرفت برایشان هموارتر می‌شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به هجمه‌های وسیع غرب برای منحرف کردن دختران مسلمان اذعان داشت: کشورهای غربی در صدد هستند تا با منحرف کردن دختران مسلمان شخصیت و هویت زن مسلمان را خدشه‌دار کنند و با این نیرنگ جلوی تربیت صحیح نسلی که قرار است در دامن مادران آینده رشد یابند را بگیرند.

وی با تاکید بر این که باید با افرادی که مغرضانه مسائل شرعی و دینی را نادیده می‌گیرند برخورد جدی شود، اظهار داشت: عده‌ای در جامعه حضور دارند که مغرضانه و به قصد خودنمایی و حتی آلوده‌کردن فضای جامعه اقدام به بی‌بندوباری می‌کنند که نیروی انتظامی و امنیتی موظف به برخورد جدی با این هنجارشکنان هستند.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که حجاب و عفاف دستور اسلام است، افزود: اگر بخواهیم زمینه‌های آموزش و پرورش انسان را در جامعه گسترش دهیم باید تصمیم به پژوهش را با شاخصه های حجاب و عفاف ترویج دهیم./950/ت302/س
ارسال نظرات