۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۹۵۲

انتقاد قرضاوی از احکام سخت گیرانه علیه بانوان در عربستان

خبرگزاری رسا ـ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، اصلاح قوانین زنان در عربستان سعودی را خواستار شد.
يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در پیامی که به پادشاه عربستان ارسال کرد اصلاح قوانین زنان در این کشور را خواستار شد.

در این پیام خطاب به ملک عبدالله بن عبدالعزیز آمده است: بنده از سخنان و تصمیمات شما بسیار خرسند هستم و امیدوارم که قانون ممنوعیت رانندگی زنان در کشورتان لغو شود و شاهد رانندگی بانوان سعودی بر اساس ضوابط شرعی همانند سایر جوامع اسلامی باشیم.

وی ضمن انتقاد از قوانین سخت گیرانه علیه بانوان در عربستان افزود: ای پادشاه؛ حرام آنست در قرآن آمده یا به صورت صریح از جانب پیامبر (ص) اعلام شده است و اصل در همه امور، حلال بودن آن است مگر اینکه نص صریحی مبنی بر حرمت وجود داشته باشد، هیچ نص صریحی مبنی بر حرمت رانندگی توسط بانوان وجود ندارد و این امر برای مسلمانان مجاز شمرده شده است.

سایت اختصاصی قرضاوی از پاسخ این پیام توسط پادشاه عربستان و تاکید ملک عبدالعزیز بر حمایت از نقش بانوان مسلمان در جامعه بر اساس ضوابط شرعی خبر داد.

گفتنی است موضوع رانندگی بانوان در عربستان به جدال گسترده ای میان علما و اندیشمندان تبدیل شده است.

در حالی که پادشاه این کشور از رانندگی زنان و حضور آنان در انتخابات حمایت کرده است، برخی از علمای وهابی به شدت در برابر این امر ایستادگی کرده و از این تصمیم پادشاه انتقاد می کنند.

شیخ عبدالرحمن البراک از مفتیان وهابی سعودی، رانندگی بانوان را منکر و کلید شر برای کشور عنوان و برای همه بانوانی که به رانندگی می پردازند آرزوی مرگ کرد.

وی همچنین ضمن انتقاد از تصمیم ملک عبدالعزیز مبنی بر مشارکت بانوان در انتخابات، حضور زنان در انتخابات را شرعا حرام و نمونه ای از تهاجم فرهنگی غرب علیه مسلمانان توصیف کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات