۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۸۴۲
مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی:

امام راحل خیزش‌های عربی و غربی را پیش بینی کرده بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی گفت: امام راحل خیزش‌های خاورمیانه و شمال آفریقا را پیش بینی کرده بودند، البته جنبش وال استریت نیز بی تأثیر از بهار عربی نیست.
جنبش وال استريت
علی اصغر رمضانی، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی، در گقت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سناریوی جدیدی که آمریکا علیه ایران آغاز کرده، دنباله سناریوهای 32ساله این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران است که مانند سایر سناریوهای این کشور غاصب، باعث روسیاهی خواهد شد.

وی افزود: همان ‌گونه که آشکار است بازیگران اصلی این سناریو دو فرد ایرانی به نام غلام شکوری و منصور ارباب سیار هستند که اقامت طولانی مدت در کشور آمریکا داشته که در حقیقت هیچ ارتباطی با سپاه قدس جمهوری اسلامی ندارند.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی به اهداف این سناریو نیز اشاره کرد و بیان داشت: سیاست آمریکا همیشه در پی سوء استفاده از موقعیت‌ها است و اینک که موسم حج است و خیل زائران ایرانی در عربستان به سر می برند و حضور این زائران ایرانی می تواند منبع بسیار عظیم برای روشنگری بیداری اسلامی در منطقه باشد،‌ آمریکا با آغاز این سناریو می خواهد رابطه ایران و عربستان را در موسم حج بر هم زند.

رمضانی هدف دوم این سناریو را منحرف کردن اذهان عمومی از جریان جنبش وال استریت دانست و گفت: برای جهانیان ثابت شده که هر گاه آمریکا دچار جریانی شود که به ضرر خود است شروع به بازی های سیاسی می کند تا بتواند اذهان عمومی را از این جریان منحرف کرده، و از گسترش آن جلوگیری کند.

وی با تاکید بر این‌که تروریست خواندن ایران یک مساله مضحک است، تصریح کرد: اندیشمندان به این قضیه واقفند که ایران نه تنها تروریست نیست، بلکه خود قربانی تروریست بوده، و همیشه آن را محکوم کرده، و متحمل هزینه های زیادی نیز در این خصوص شده است.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به شرارت‌های اخیر گروهک تروریستی پژاک و پ.ک.ک اشاره کرد و گفت: این دو گروه همواره مورد حمایت آمریکا و اسرائیل بوده، و با تحریک آنها بسیاری از مردم ایران، از دانشمندان گرفته تا مردم عادی را ترور کرده‌اند که جوامع بین‌المللی باید جوابگوی این قضیه باشند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که نامه امام‌خمینی(ره) به گورباچف شامل تمام کشورهای با نظام سرمایه‌داری می‌شد، گفت: جنبش وال‌استریت نیز از جمله پیش‌بینی‌های امام راحل در مورد دنیای غرب است، آنچه که باعث به وجود آمدن جنبش وال استریت در نیویورک شده، برخاسته از نظام غلط سرمایه داری این کشور و ساختار طبقاتی آن است.

رمضانی ادامه داد: اصل، عنصر و پایه نظام لیبرالیستی، اقتصاد و سرمایه است که اگر اقتصاد و سرمایه این نظام‌ها لطمه ببیند، تمام ساختارهای دیگر این کشورها را شامل شده و در راستای فروپاشی این نظام‌ها پیش می رود.

وی با یادآوری این‌که جنبش وال استریت 80 کشور غرب و 800 شهر دنیا را در بر گرفته است، ابراز داشت: 99 درصد مردم این کشورها خواهان رفع تبعیض‌ها و از بین رفتن طبقات در جامعه هستند، بنابراین فروکش کردن بیداری این 99 درصد محال بوده و در آینده نزدیک نظام سرمایه داری نیز همچون نظام مارکسیستی شوروی سابق فروخواهد پاشید.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه شخصیت امام راحل یک شخصیت جهانی و تفکر ایشان تمام دنیا را در بر می گرفت، به خیزش‌های منطقه اشاره کرد و گفت: امام راحل این خیزش‌ها را پیش بینی کرده بودند و جنبش وال استریت نیز بی تاثیر از بهار عربی و خیزش‌های کشورهای منطقه خاورمیانه نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر حکومت‌ها خواهان استمرار حکومت خود هستند باید نظام سرمایه داری را کنار گذاشته و به عدالت روی آورند و پیام مردان جهانی از جمله امام خمینی(ره)، این ابرمرد دین و سیاست را آویزه گوش خود کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات