۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۴۵۹

چند خبر کوتاه فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش حج ابراهیمی و بیداری اسلامی، اجرای طرح معراج در 60 واحد آموزشی آبادان، معرفی مسؤول جدید شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان، برگزاری آزمون مفاهیم و ترجمه مؤسسات قرآنی در استان چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری همایش حج ابراهیمی و بیداری اسلامی، اجرای طرح معراج در 60 واحد آموزشی آبادان، معرفی مسؤول جدید شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان، برگزاری آزمون مفاهیم و ترجمه مؤسسات قرآنی در استان و اجرای ۱۴ مسابقه کتابخوانی فرهنگی در شهرستان ها عناوین چند خبر کوتاه فرهنگی از استان خوزستان است.

برگزاری همایش حج ابراهیمی و بیداری اسلامی در شوشتر
همایش حج ابراهیمی و بیداری اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان و شرکت حجاج و زائران سرزمین وحی شهرستان شوشتر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اعلام خرسندی از برگزاری چنین همایشی در آستانه سفر به خانه خدا، در خصوص اهمیت حج از دیدگاه اسلام و قرآن سخنانی بیان کرد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به سخنان امام راحل رضوان الله تعالی علیه مبتی بر این که «حج بی برائت حج نیست»، باید گفت توحید یعنی ابتدا نفی غیر خدا و بعد ایمان به خداوند و با اشاره به کلمه توحید «لا اله الا الله» برائت یک امر ضروری در حج است.

اجرای طرح معراج در 60 واحد آموزشی آبادان
حبیب الله رمضانی، مدیر آموزش و پرورش آبادان، از اجرای طرح معراج در شصت مدرسه این شهرستان خبر داد و گفت: روحانیون به صورت روزانه حدود دو ساعت با حضور در جلسات پاسخگویی به شبهات به سؤالات دانش آموزان و معلمان پاسخ می دهند.

وی برقراری ارتباط میان نسل جوان و روحانیت و رفع شبهات ذهنی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح در مدارس راهنمایی و دبیرستان اعلام کرد.

رمضانی با اشاره به اهمیت این طرح در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان ابراز امیدواری کرد: مدیران و معلمان مدارس به‌ صورت جدی به این طرح بنگرند و در راستای تقویت طرح معراج در مدارس همکاری لازم را داشته باشند.

معرفی مسؤول جدید شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، در حکم صادر شده از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی آمده‌است:

با توجه به تجارب ارزشمند و خصالص اخلاقی و ارتباطات موثر حضرتعالی با قشر دانشگاهی، بدین‌وسیله شما به‌عنوان مسؤول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان خوزستان به مدت دو سال منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از درگاه حضرت احدیت و نیز همکاری روسای کلیه واحدهای دانشگاهی و مدیریت محترم سازمان حج و زیارت آن استان، شاهد برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های اصلی و ماموریتی این ستاد در قبل، حین و پس از سفر دانشگاهیان فرهیخته کشورمان باشیم.

بر اساس این گزارش، پیش از این حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده در این سمت مشغول به فعالیت بود.

برگزاری آزمون مفاهیم و ترجمه مؤسسات قرآنی خوزستان
قاسم شمیری، کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان، با بیان این که در مرحله هشتم این آزمون 570 نفر شرکت کردند، بیان داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در شهرهای اهواز، آبادان، اندیمشک، خرمشهر، هویزه، شادگان، هندیجان، ماهشهر، امیدیه، شوشتر و دزفول برگزار شد.

وی با بیان این که این آزمون در رشته های مفاهیم، تفسیر سوره انفال، حفظ 5، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار شد، گفت: بالا بردن روحیه جوانان، استعدادیابی و بروز این استعدادها در جامعه و هماهنگی میان نخبگان قرآنی، نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه از اهداف برگزاری این آزمون است.

شمیری، با بیان این که حافظان کل قرآن می توانند در آزمون سراسری دانشگاه ها در مقطع کارشناسی و بالاتر تحصیل کنند، اذعان داشت: به کسانی که در حفظ کل قرآن شرکت کنند و موفق به گذراندن این دوره شوند مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می شود.

وی با بیان اینکه 65 مؤسسه قرآنی در استان خوزستان فعالیت می کنند، یادآور شد: از این تعداد 23 مؤسسه در اهواز هستند از این رو در مصاحبه اخیری که از سوی مرکز توسعه، ترویج فعالیت های قرآنی کشور در استان خوزستان صورت گرفت، تعداد 45 مؤسسه برای مصاحبه شرکت کردند که از این تعداد 42 مؤسسه حاضر شدند و از این تعداد 7 مؤسسه به دلایلی تأئید نشدند.

کارشناس امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز جهت برگزاری این آزمون در دبیرستان حضرت معصومه(س) برای مؤسسات قرآنی اهواز تشکر کرد.


برگزاری ۱۴ مسابقه کتابخوانی فرهنگی در خوزستان
رحیم فضیلت پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، ابراز داشت: نظر به مناسبت های آبان ماه از جمله هفته کتاب، عیدسعید غدیرخم و روز ازدواج، امور فرهنگی اداره کل در راستای ارتقای مطالعه مفید و ترویج کتابخوانی اقدام به برگزاری 14 مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه عموم مخاطبان، سه مسابقه مکتوب کتابخوانی ویژه مادران و زنان خانه دار، مقطع راهنمایی و دبیرستان کرده است.

وی افزود: ضمناً یک مسابقه ویژه عید سعید غدیر برای عموم مخاطبان با مشارکت سایر سازمان ها و ارگان ها به دو شیوه آنلاین و مکتوب برگزار می شود و علاقه مندان به مسابقات آنلاین می توانند با مراجعه به وب سایت www.booki.ir در این مسابقات شرکت کنند.

فضیلت پور با اشاره به منابع مسابقات آنلاین ویژه عموم مخاطبان، تصریح کرد: قرآن کریم- نهج البلاغه-گلچینی از معارف تشیع، علامه طباطبایی، بوستان کتاب قم- جانستان کابلستان، رضا امیر خانی، نشر افق- حماسه غدیر، محمد حکیمی، دلیل ما- گلبرگ زندگی، حسین دهنوی، خادم الرضاء- ایجاد انگیزه در کودکان، مارتلی بروئر، رشد- چگونه خود را باور کنیم، لاله دهقانی، جوانه رشد از جمله این منابع هستند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مسابقات آنلاین از (1 تا 30 آبان) از طریق سایت
www.booki.ir و مهلت ارسال فرم مسابقات مکتوب تا تاریخ (25 آبان) است، خاطر نشان کرد: به برندگان مسابقات آنلاین و مکتوب مبلغ 700 هزار ریال کارت هدیه اهدا می شود.

وی ادامه داد: فرم های مسابقات مکتوب به صورت فرم پست جواب طراحی و هزینه های پستی فرم ها توسط نهاد کتابخانه های عمومی پرداخت شده است و کافیست شرکت کنندگان فرم ها را از کتابخانه های عمومی سراسر استان دریافت و به همراه پاسخ مسابقه ارسال کنند./9463/د102/ع


ارسال نظرات