۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۲۴۶

شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران در گلستان تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران با حضور اساتید و طلاب در گلستان تشکیل شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در مراسم تشکیل نخستین جلسه شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان گلستان که روز گذشته در مدرسه علمیه الزهرا گرگان برگزار شد، گفت: این شورا با حضور گروه‌های علمی و فکری تشکل خواهد شده که استادان مجرب حوزه و دانشگاه از اعضای این شورای علمی پژوهشی هستند.

وی با اشاره به این که این شورای علمی پژوهشی به منظور هدایت و سیاستگذاری امور پژوهشی مدارس علمیه خواهران و همچنین پشتیبانی علمی از طلاب خواهر تشکیل شده است، بیان داشت: تشکیل این شورا گامی در جهت تحقیق و پژوهش در مداری علمیه خواهران است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این شورا از فعالیت‌های پژوهشی طلاب خواهر، پایان‌نامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران حمایت خواهد کرد، گفت: علاوه بر این اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک دینی با دیگر نهادها از ‌برنامه‌های این شورا است.

وی با اشاره به این که امروز توانمندی پژوهشی بالایی در مدارس علمیه وجود دارد، شناسایی این توانمندی‌‌های مهم را یکی از برنامه های این شورا اعلام کرد و افزود: باید از توان علمی و پژوهشی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه به منظور فعالیت های گسترده علمی بهره گرفت.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه از توانمند های بالایی در جهت انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار هستند، بیان داشت: تشکیل شورای علمی پژوهشی در بهره‌گیری از توان علمی این افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی، تشکیل شورای علمی پژوهشی را فرصت مناسبی برای طلاب مدارس علمیه به منظور تهیه پایان نامه های مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این شورا طلاب را در تدوین پایان نامه های حوزوی نیز یاری خواهد داد.

جانشین معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران نیز در این مراسم، تعامل با مراکز علمی پژوهشی، مهارت افزایی اساتید حوزه و ایجاد وحدت  رویه در پایان نامه ها را مهم ترین وظیفه شورای علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران دانست و گفت: این شورا باید با همکاری و تعامل با دیگر مراکز تحقیقاتی در عرصه پژوهش گام های بیشتری بردارد.

به گزارش رسا، در این جلسه 9 نفر از اساتید و شخصیت های حوزوی به عنوان اعضای شورا انتخاب و معرفی و در ادامه 11 هسته مصوب شده در حوزه های علمیه گلستان اعلام شد./950/پ202/س

ارسال نظرات