۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸
حجت الاسلام ابوترابی:

وقف پشتوانه فرهنگ دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس مجلس شورای اسلامی، وقف را بهترین پشتوانه برای فرهنگ دینی جامعه دانست و گفت: مبلغان دینی باید با بیان احکام دینی و تبیین مسائل وقف در احیای این فرهنگ تلاش کنند.
حجت الاسلام ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که وقف بزرگ‌ترین صدقه جاریه است که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع کند، گفت: این فریضه دینی در صورت احیا و ساماندهی می‌تواند بعد از نفت دومین منبع در‌آمد مالی باشد.

وی با بیان این که وقف در احیای فرهنگ دینی ما بسیار مؤثر و مشهود است و اجرای نیت واقفان خیر اندیش در گسترش فرهنگ وقف نقش اساسی دارد، افزود: بهترین پشتوانه فرهنگ دینی ما وقف است و برای این که فرهنگ دینی ما مستقل باشد، نیاز به گسترش فرهنگ وقف داریم.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که احیای فرهنگ وقف مشکل تر از احیای فرهنگ دینی نیست، بیان داشت: روحانیان همانگونه که موفق شدند نهضت عاشورا را پس از هزار و 400 سال زنده نگه داشته و به نسل های بعدی منتقل کنند، می توانند فرهنگ وقف را احیا کرده و به دیگران منتقل کنند.

وی، مبلغان دینی را بهترین قشر برای احیای فرهنگ حسنه وقف دانست و خاطر نشان کرد: روحانیان با بیان احکام دینی و تبیین مسائل وقف می توانند در احیای این فرهنگ نقش داشته باشند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان این که احیای فرهنگ و ترغیب مردم به وقف و ایجاد موقوفات بر اساس نیازهای زمان و مکان از نکاتی است که باید به آن توجه شود، گفت: توجه دادن مردم به ایجاد موقوفات برای ساخت مدارس، دارالایتام،‌ دارالقرآن و وقف عمومی برای خیرات و مبرات بدون قید زمان و مکان از دیگر نکاتی است که در مقوله وقف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که خوشبختانه در تاریخ اسلام با الهام از این آموزه دینی زیرساخت های اعتقادی، معنوی و اخلاقی جامعه حراست و تحکیم شده است، ادامه داد: وقف موجب استحکام زیر ساخت های معنوی و اعتقادی در جامعه می شود که باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسام ابوترابی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم از سرمایه های ارزشمندی که امروز موقوفات کشور را تشکیل می دهند حراست کنیم و بهره وری از مراکز فرهنگی و اقتصادی را به حداکثر ممکن ارتقا دهیم یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین سرمایه‌ها را در اختیار خواهیم داشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که از طریق ارزش‌های دینی وقف می توانیم از این موقوفات پاسداری کنیم، افزود: برای استفاده بهتر از سرمایه وقف باید بستر‌سازی برای آینده کرده و انتخاب مدیران صالح و توانمند برای مدیریت حوزه‌های خرد و کلان متعلق به عرصه کلیدی و حیاتی وقف است./950/پ202/س
ارسال نظرات