۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۱۲۳

ائمه جماعات مدارس آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طرح ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان را اجرایی می‌کند.
ائمه جماعات مدارس
محمد خالقی، دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: طرح ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود حوزه‌های علمیه در مدارس راهنمایی و متوسطه اجرایی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: این طرح با تعامل و هم‌اندیشی اداره کل آموزش و پرورش، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان و تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در راستای شناسایی روحانیان معمم و مستعد به مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان اجرا خواهد شد.

خالقی با اشاره به اعلام فراخوان از طلاب معمم حوزه‌‌های علمیه برادران و طلاب خواهر واجد شرایط استان گفت: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به معاونت آموزشی مدرسه علمیه محل تحصیل خود نسبت به چگونگی و شرایط همکاری در مدارس راهنمایی و متوسطه اطلاعات لازم را کسب کنند.

دبیر کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح نماز در کلیه مدارس استان گفت: زنگ نماز در متن برنامه درسی دانش آموزان به هنگام اذان ظهر نواخته می شود که طی آن دانش آموزان به همراه معلمان خود در نمازخانه و یا نزدیک ترین مسجد نزدیک به مدرسه به اقامه نماز جماعت می پردازند.

وی از فعالیت حدود ششصد روحانی امام جماعت در مدارس سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون در بالای چهل درصد مدارس راهنمایی و متوسطه استان نماز جماعت با حضور روحانیان معمم برگزار می‌شود که تعدادی از ائمه جماعات در چند مدرسه فعالیت دارند.

خالقی در پایان با اشاره به برگزاری همایش آموزشی علم و دین در قم گفت: این همایش طی روزهای 27 و 28 مهر با حضور دبیران کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و همچنین کارشناسان آموزشی معاونت متوسطه سراسر کشور برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات