۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۱۱۸

گروه‌های علمی استادان حوزه علمیه بناب راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه بناب از راه اندازی گروه‌های چهارگانه علمی ویژه استادان این مرکز علوم اسلامی خبر داد.
حجت الاسلام صفرزاده معاون آموزش حوزه علميه بناب
حجت الاسلام قدرت صفرزاده، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: گروه های علمی اساتید با هدف ارتقای کیفی سطح آموزش و پژوهش ویژه استادان این مرکز علوم اسلامی راه اندازی شده و فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر یک از اساتید حوزه علمیه بناب که دارای مجوز تدریس از مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هستند، در یکی از گروه‌های ادبیات، فقه و اصول، فلسفه، کلام و منطق، قرآن و عترت عضو هستند.

حجت الاسلام صفرزاده ادامه داد: استادان عضو در گروه‌های علمی با برگزاری جلسات متعدد در طول سال تحصیلی، ضمن بررسی وضعیت آموزشی و پژوهشی حوزه، به ارائه مشاوره های درسی و غیردرسی به طلاب می پردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب با بیان اینکه تحول در مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه از دیگر اهداف تشکیل این گروه های علمی است، گفت: در کنار این گروه های علمی، کانون های چهار و پنج نفره پژوهشی در پایه های مختلف تحصیلی ویژه طلاب راه اندازی شده است.

وی گفت: این گروه های پژوهشی با در خواست موضوع تحقیقی از معاونت پژوهشی حوزه، شروع به فعالیت می کنند که طی این دوره از نظارت استاد راهنما بهره مند هستند.

حجت الاسلام صفرزاده با بیان این‌که هر یک از اساتید راهنما به تناسب موضوع تحقیقی انتخاب می‌شوند، گفت: برای هر پایه تحصیلی کار پژوهشی خاصی تعریف شده که قرار است، پژوهش های عالی در نشریات رتبه دار علمی به چاپ برسد.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب آشنایی طلاب با روش های پایان‌نامه‌نویسی، تحقیق، مقاله‌نویسی و کار‌گروهی را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: تداوم این طرح در دراز مدت نتایج مطلوب علمی خواهد داشت.

وی در پایان از برگزاری دوره های مختلف آموزشی روش های تدریس، راهکارهای جدید و به‌روز پژوهش و کلاس داری ویژه اساتید حوزه علمیه بناب در آینده خبر داد./935/پ202/س
ارسال نظرات