۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۵۶۲
در اهواز؛

دومین همایش منطقه ای ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش منطقه ای مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور روز گذشته در شهرستان اهواز برگزار شد.
بين الحرمين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین همایش منطقه ای مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با حضور پلارک، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ائمه جمعه شهرستان های خوزستان، مسؤولان ستاد های بازسازی عتبات عالیات پنج استان کشور و مسؤولان نظامی و سیاسی روز گذشته در تالار ملی حفاری شهرستان اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این همایش با حضور استان های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و با هدف بررسی برنامه های ستادهای خود و تدوین برنامه شش ماهه نیمه دوم سال 90 در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

بازسازی حرم امامین جوادین تیری به قلب دشمنان اهل بیت است

در این مراسم، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با ابراز خرسندی از ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان، بیان داشت: بازسازی عتبات عالیات اهل بیت(ع) به مثابه خدمت کردن به امام زمان(عج) می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بازسازی ایوان حرم مطهر امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: این کار افتخاری است که نصیب مردم شهید پرور استان خوزستان شده است.

عضو هیئت امناء ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به نارضایتی حضرت آیت الله العظمی سیستانی از بازسازی ضریح مطهر امام علی(ع)، اظهار داشت: بنده پس از مسافرت به کشور عراق به خدمت ایشان رفتم و از بازسازی ایوان امام علی(ع) به جای ضریح مطهر این امام همام توسط مردم خوزستان خبر دادم که ایشان از این مسئله بسیار خرسند و استقبال کردند.

امام جمعه اهواز در ادامه به بازسازی حرم شریف امامین جوادین(ع) در سامراء اشاره کرد و تصریح کرد: بازسازی حرم مطهر امام جواد(ع) و امام عسکری(ع) تیری در قلب دشمنان اسلام است.

پیشرفت بیش از 40 درصدی ساخت ایوان امام علی

در ادامه این مراسم، حسن پلارک، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به پروژه بزرگ بازسازی ایوان طلای حرم مطهر امام علی(ع)، گفت: تا به حال این ایوان با سه تیم تخصصی با پیشرفت بیش از 40 درصدی در حال اجرا است.

این مقام مسؤول، در ادامه به بیان کمک های مردمی استان خوزستان در دیگر پروژه های حرم های اهل بیت(ع) در عراق اشاره کرد و افزود: ضمن تشکر از کمک ها و نذورات مردم این استان در ساخت این ایوان، امیدواریم این کمک ها بیش از پیش ادامه پیدا کند.

پلارک به تشریح وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت و عنوان کرد: جذب نذورات و کمک های مردمی، ساماندهی آنها و اجرای پروژه های بازسازی در حرم های اهل بیت(ع) از اساسی ترین وظایف این ستاد است.

وی در ادامه به پروژه های اجرا شده توسط این ستاد در عتبات عالیات کشور اشاره و تصریح کرد: گام دیگر ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور توسعه حرم های ائمه عصمت و طهارت(ع) در کشور عراق می باشد که امیدواریم با همکاری و مساعدت های مردمی اجرایی شوند.

در ادامه این همایش، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که رزمندگان دفاع مقدس در همه عملیات های هشت سال جنگ تحمیلی با توسل به اهل بیت(ع) رشادت های فراوانی خلق کردند که نشان از اهمیت والای اهل بیت(ع) در میان ملت ایران دارد، گفت: اکنون نیز در موضوع بازسازی ستاد عتبات عالیات مردم کشور با شور و شوق تمام بار دیگر ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ابراز داشت: حضور ائمه جمعه شهرستان ها به خصوص امام جمعه اهواز و نیروهای بسیج در جمع آوری کمک های مردمی به عنوان سند افتخاری از اردات و محبت مردم خوزستان به اهل بیت(ع) ثبت خواهد شد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: یکی از وظایف ستاد عتبات عالیات نیز اعتماد سازی برای مردم است و افراد اهدا کننده باید بدانند که وجوهی که پرداخت می کنند در چه مسیر هزینه می شود که خوشبختانه ستاد تاکنون این فعالیت ها را انجام داده است.

همکاری چهار هزار رابط نذوراتی با ستاد عتبات خوزستان

در بخش دیگری از این همایش، حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، به شرح فعالیت های این ستاد پرداخت و گفت: خوشبختانه هم اکنون 29 ستاد فرعی در سراسر استان در حال فعالیت است و اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه نوسازی و بازسازی ایوان طلای مرقد مطهر امیرالمومنین(ع) در نجف به عهده مردم خوزستان گذاشته شده، افزود: برای جمع آوری هرچه بهتر کمک های مردمی چهار هزار رابط نذوراتی در سراسر استان با این ستاد همکاری دارند.

حجت الاسلام موسوی به برنامه ریزی منظم و ساماندهی مناسب خوب ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در سطح استان اشاره کرد و گفت: هیئت امناء این ستاد که شامل نماینده ولی فقیه در خوزستان، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، استاندار، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان می باشد به صورت منظم جلسات خود را تشکیل می دهند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به بیان چگونگی پذیرش طرح بازسازی ایوان امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: ابتدا بنا بود که پول هایی از سوی مردم استان های کشور جمع آوری و در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور قرار گیرند اما مسؤولان این ستاد در خوزستان با این طرح موافقت نکرده اند و خواستار اعطای کامل این پروژه به استان خوزستان هستند.

این مقام مسؤول در پایان عنوان داشت: بر همین اساس مسؤولان ستاد عتبات عالیات کشور، بازسازی ایوان مطهر حرم امام علی(ع) را به استان خوزستان قرار دادند که با وجود عظمت و بزرگی این کار، فعالیت های ارزنده ای در این مدت صورت بگیرد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات