۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۴۹۵
مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران:

ائمه جماعات محور برنامه های دینی و فرهنگی مساجد هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران به نقش ائمه جماعات در مدیریت فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مساجد باید با محوریت ائمه جماعات دنبال شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه تقویت نقش مساجد و هیأت های مذهبی در امر مشاوره خانواده، مساجد را قدرت نرمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و گفت: روحانیان به عنوان سنگربانان مساجد، فرماندهان جنگ نرم هستند.

وی با بیان این که مساجد در طول تاریخ همواره مهم‌ترین پایگاه تقویت معنویت به شمار می‌رفتند، افزود: این پایگان عبادی زمینه ارتباط عمیق معنوی با خداوند متعال را فراهم می‌کند و به همین دلیل باید از این پایگاه مهم اسلامی در جهت تقویت معنویت بهره گیریم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی و نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) بسیار ظریف و حساس است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مساجد نقش مهمی در رشد فرهنگی و معنوی اقشار مختلف جامعه برعهده دارند، بیان داشت: تقویت این مکان مقدس زمینه ساز نهادینه سازی ارزش های ناب اسلامی در جامعه را فراهم می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش ائمه جماعات در مدیریت فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مساجد باید با محوریت ائمه جماعات دنبال شود.

وی با اشاره به این که مساجد در تاریخ اسلام نقش تأثیرگذاری در جامعه داشتند، بیان داشت: مسجد در دوران پیامبر گرامی اسلام مرکزی برای رسیدگی به امور مردم به شمار می رفته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران، مساجد را سجده گاه مؤمنان دانست و با بیان این که برای دستیبابی وتقویت معنویت باید مسجد پناه برد، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از مساجد زمینه انحراف انسان را فراهم می کند.

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مساجد در ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه دینی، خواستار راه اندازی بخش مشاوره مذهبی در سطح مساجد بزرگ استان شد.

وی از ارائه مشاوره های دینی درسطح امامزادگان استان خبر داد وبیان داشت: مبلغان و کارشناسان دینی با حضور در این اماکن متبرکه به سؤالات و شبهات دینی مردم پاسخ می دهند./950/پ202/ص
ارسال نظرات