۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۳۹۹

همایش بزرگداشت امامزاده حیدر در بهبهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بزرگداشت امامزاده حیدر(ع) بهبهان روز گذشته با حضور پرشور مردم این شهرستان در صحن مطهر این امامزاده برگزار شد.
امامزاده


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش بزرگداشت امامزاده حیدر(ع) بهبهان روز گذشته با حضور پرشور مردم این شهرستان در صحن مطهر این امامزاده برگزار شد. در این مراسم که جمعی از مسؤولان محلی نیز حضور داشتند مراسم شاد و متنوعی از جمله مولودی خوانی، شعر خوانی و بیان کرامات این امامزاده برگزار شد.

همچنین دو کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و یک کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به برندگان مسابقه آستان مهتاب که در خصوص اهل بیت (ع) بود به قید قرعه اهداء شد.
شایان ذکر است، امامزاده حیدر بن موسی جعفر الکاظم(ع)، از فرزندان امام موسی کاظم(ع)، هفتمین امام شیعیان جهان است که در کتابهای تاریخی و انساب از این امامزاده با القابی چون امیرحیدر و امامزاده حیدر و نیز با لفظ حیدر بن موسی بن جعفر یاد می شود.

در کتاب عزاداری سنتی اثر حسین معتمدی آمده است: امامزاده حیدربن موسی بن جعفر معروف به امامزاده حیدر در بهبهان است و امیر تیمور گرگانی از ایشان بنام آقا پیر حیدر نام برده است. همچنین در گویش محلی بهبهان از امامزاده حیدر علیه السلام به نام‌های امیرحیدر و آقا پیرحیدر نیز یاد می‌شود. به نقل از کتاب بقعه متبرکه قول مشهور این است امامزاده حیدر فرزند امام موسی کاظم علیه السلام از همراهان احمد بن موسی معروف به شاه چراغ بودند و به همراه برادرانش عازم ایران شده است. همچنین درب قدیمی امامزاده حیدر علیه السلام که بر روی آن اشعار آقای مهدی مهدوی به خط آیت الله آخوند ملا فتح الله روحی‌پور نوشته شده نیز در این آستان مقدس وجود دارد.

گفتنی است در خود آستان مقدس دو اثر تاریخی و زیبا موجود است که یکی اثر پای مبارک ایشان که اثر ضربه زدن با بیل و قطع انگشت مبارک آن حضرت در آن نمایان است و در همین اثر، نشان خاتم مبارک ایشان که به خط کوفی نوشته شده حیدر بن موسی بن جعفر(ع) نیز موجود است.

توجه به سیره اهل بیت امری مهم و ضروری برای هر مسلمان است
حجت الاسلام حمید برازش، رییس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان، در نخستین همایش بزرگداشت امامزاده حیدر(ع) بهبهان که در صحن مطهر این امامزاده برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه مردم غیور بهبهان توجه و ارادت خاصی به این گونه امامزاده ها و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارند که جای تقدیر و تشکر را به همراه دارد.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: به یقین اگر ما محبت به اهل بیت را سرلوحه خود قرار دهیم علاوه بر بهره مند شدن از نعمت‌های این دنیا، در دنیای باقی و آخرت نیز در نزد خداوند سربلند خواهیم بود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان، با تأکید بر توجه به سیره و روش زندگی ائمه معصوم(ع) اظهار داشت: سیره ائمه معصومین(ع) بهترین روش زندگی در این دنیا برای رسیدن به سرانجامی والا است که ما باید با الگو قرار دادن آن، در قیامت به درجات بالا نایل شویم.

حجت الاسلام برازش، خاطرنشان کرد: توجه به اهل بیت (ع) و درس گرفتن از سخنان و زندگانی آنها بر هر مسلمان و فردی واجب بوده و نباید از آنها غافل شویم.

وی، با اشاره به وجود امامزاده های متبرک در بهبهان، اذعان داشت: این یکی از الطاف بزرگ خداوند به مردم خداجو و مؤمن بهبهان بوده و وجود این گونه امامزاده‌ای متبرک سبب رونق زندگی مردم این شهرستان شده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: همه مردم باید از وجود مبارک امامزاده‌ها در این شهرستان نهایت بهره را برده و روح و جان خود را با فضای معنوی آنها گره زنند.

جوانان سیره اهل بیت را الگوی خود قرار دهند
حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در همایش بزرگداشت امامزاده حیدر بهبهان، با تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: به یقین شما مردم خداجو و ولایتمدار بهبهان، که با این جمعیت گسترده به این مکان مقدس آمده اید نزذ خداوند تبارک و تعالی اجری عظیم و والا دارید.

استاد حوزه علمیه، با تأکید بر شکرگزاری نعمت های خدا، گفت: اگر انسان شکرگزار نعمت های نا منتهای خداوند باشد، به یقین معبود عالمیان با لطف و عنایت خود رحمت ها و نعمت های بی کران دیگری را بیش از پیش بر شما نازل می کند.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود، به سیره اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: جوانان و نوجوانام باید سیره و روش زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را الگوی خود قرار دهند تا با پیروی از آنها پایان و نتیجه‌ای خوب در این دنیا داشته و در آخرت نیز سربلند باشند.

امام جمعه بهبهان، با بیان اینکه هر چیزی ستونی دارد و ستون اسلام نیز محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، گفت: فرای هر عبادتی، عبادت دیگری است اما بالاترین عبادت‌ها محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و در واقع بندگی خداوند است./9465/پ203/ع

ارسال نظرات