۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۶۱۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

بیش از دو میلیون زائر از بقاع متبرکه مازندران دیدن کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از زیارت بیش از دومیلیون نفر از بقاع متبرکه استان در تابستان امسال خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری گفت: در ایام تعطیلات تابستان بیش از دو میلیون زائر از بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

وی با بیان این که پیش از شروع تعطیلات، هماهنگی‌های لازم درباره حضور مسافران در امام‌زاده‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: فضای استراحت در کنار امامزاده‌ها و همچنین در صحن امامزاده‌ها برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده و در اختیار گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به حضور مسافران در امامزادگان مسیر راه ورودی به استان گفت: همه امامزادگان در ایام تابستان میزبان خیل عظیمی از مسافران بودند.

وی ادامه داد: مسافران استقبال خوبی از امامزاده‌ها کرده‌ان وحضور مسافران نسبت به سال گذشته از رشد بالایی بر خوردار بوده است واین آمادگی لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در طول سال وجود دارد تا همه مسافران و مهمانان خارج استان و هم استانیهای عزیز از این فضای معنوی استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مسافران و زائران گفت: در ایام تعطیلات تابستان برنامه های فرهنگی مناسب و متنوعی نظیر برپایی نمایشگاه‌های مناسبت ها و تاریخچه امامزاده‌ها با حضور روحانیان فرهنگی، برپایی نماز جماعت، ایستگاه صلواتی، نصب پارچه هایی با متون احادیث ائمه معصومین(ع) و خوش آمد گویی، مسابقات فرهنگی برای نوجوانان و جوانان در سطح امامزادگان برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران با دارا بودن هزار و 262 امامزاده رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: یکی از سیاست های سازمان اوقاف تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی است که نیاز به تلاش و همت همه مردم و مسافران و مسؤولان دارد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، تصریح کرد: ملاک موفقیت سنجی فعالان فرهنگی بقاع متبرکه باید تعداد جذب جوانان و اجرای برنامه های اعتقادی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، توجه بیشتر فعالان فرهنگی بقاع متبرکه به جنبه نرم افزاری و قدرت تولید معنویت و فرهنگ بقاع متبرکه را خواستار شد و گفت: چهره های شاخص فرهنگی، علمای دین و نرم افزار به کارگرفته شده برای تبلیغ دین و فرهنگ در بقاع متبرکه می توانند مردم را دیندار و دیندارتر کنند./950/ت303/س

ارسال نظرات