۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۲۷۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

قصد کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس را ندارم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اکنون برای قضاوت درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی و صحبت درباره انتخابات آینده، بسیار زود است، اظهار داشت:قصد کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس را ندارم.
محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته، در جمع خبرنگاران در اهواز به تشریح اوضاع اخیر منطقه پرداخت و در رابطه با آینده کشور مصر اظهار داشت: انقلابیون مصری از مبارک عبور کرده‌ و اکنون باید به مقابله با اسرائیل بپردازند و تا نابودی این رژیم غاصب ساکت ننشینند.

وی درباره دخالت‌های آمریکا در کشورهای منطقه، تاکید کرد: حرکت‌های مردمی در سوریه و بحرین با دخالت‌های کشورهای بیگانه مانند آمریکا مواجه شده است. سرکوب مردم بحرین توسط ارتش آمریکا حمایت از دموکراسی نیست. اقدامات آمریکا در منطقه برای مقابله با بیداری اسلامی است.

رضایی افزود: دستاوردهای ایستادگی و مقاومت خوزستانی‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی امنیت، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و ارزشی کردن فرهنگ جامعه بوده است و ما باید بتوانیم این دستاوردها را حفظ کنیم.

وی درباره اختلاس اخیر از بانک صادرات، تصریح کرد: طبق اخباری که من در اختیار دارم یک‌هزار میلیارد تومان از این مبلغ بازگردانده شده است. بانک مرکزی و قوه قضاییه به طور جدی پیگیر این موضوع هستند. قوه قضایه هرچه زودتر باید روشن کند مبلغ اختلاس‌شده چه میزان بوده؛ برخی می‌گویند بیش از سه‌هزار میلیارد تومان و برخی دیگر می‌گویند کمتر از این میزان بوده است. البته هیچ‌کدام از این ارقام رسمی نیست. قوه قضاییه هم حرف روشنی را بیان نکرده و می‌گوید هیچ‌کدام از این اخبار صحیح نیست و عدد رسمی اختلاس را بیان خواهیم کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: میزان مبلغ اختلاس‌شده باید هرچه زودتر روشن شود و مردم باید بدانند این اختلاس چقدر بوده است؛ در برخورد با اختلاس‌کنندگان هم هیچ مقام و مسئولی نباید کوتاهی کند، زیرا کوچک‌ترین کوتاهی در این پرونده مجوزی برای تکرار و انجام کارهایی مشابه خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر مسئولان کشور می‌خواهند این مسایل در کشور ریشه‌کن شود باید با عاملان اختلاس چندهزار میلیاردی برخورد جدی داشته باشند. دولت، مجلس و قوه قضایه هرسه تاکنون این مساله را به‌طور جدی پیگیری کرده‌اند و به دنبال یافتن ریشه‌های این مسئله هستند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 50 سال است که مردم از روستاها به شهرها. از شهرها به مراکز استان‌ها و پایتخت‌ و بعضی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و این در حالی است که اغلب این افراد نخبگان کشورند برای آبادانی شهرها و روستاها، نخبگان کشور باید مهاجرت معکوس داشته باشند. افراد باید به زادگاه خود بازگردند و علم و ثروت خود را در آن‌جا به کار گیرند؛ اگر مهاجرت معکوس از مرکز و پایتخت به شهرها صورت نگیرد، شهرهای کوچک همیشه به همین شکل باقی خواهند ماند.

وی با بیان این‌که اختلاف‌های قومیتی باید به رقابت‌های سازنده تبدیل شوند، افزود: زمان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس هم میان مردم یک رقابت مثبت و سازنده ایجاد شده بود. رقابت منفی موجب رشد تفرقه و ایجاد چالش در کشور می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اختلاس اخیر و همچنین فعالیت شرکت‌هایی مانند گلدکوئیست در خوزستان، تصریح کرد: وجود این مسایل نشان می‌دهد که نظارت ضعیف است؛ اگر نظارت کافی وجود داشت چنین مسایلی پیش نمی‌‌آمد. در زمینه نظارت نباید بی‌توجهی شود و مطبوعات، یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی در کشور هستند. البته نباید در چنین مواردی سیاه‌نمایی شود؛ باید علاوه بر پوشش نکات منفی، نکات مثبت هم پوشش داده شود و مطبوعات از کارشناسان هم برای نقد منصفانه و ارایه راهکار استفاده کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: دولت فعالیت‌های متعددی مانند ارائه سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌‌ را در دست اجرا دارد که باید آن‌ها را تا 2 سال به اتمام برساند. طبق شنیده‌های من، دولت دور چهارم سفر استانی به خوزستان را به جمع‌بندی مصوبات سفرهای گذشته اختصاص خواهد داد. در حال حاضر فروش نفت خوب است و منابع خوبی در اختیار دولت است، لذا باید منتظر بود و دید که آیاد دولت طی 2 سال آینده پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان می‌‌رساند یا خیر. اگر دولت بتواند پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برساند، بسیاری از شبهات حل و فصل می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، افزود: اکنون برای قضاوت درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی و صحبت درباره انتخابات آینده، بسیار زود است؛ البته مردم باید در انتخابات آینده مجلس به طور گسترده شرکت کنند تا ثابت شود هنوز در کشور ما مردم‌سالاری دینی زنده است و شایعاتی که در دو سال اخیر ایجاد شده با حضور گسترده مردم خنثی ‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: قصد کاندیدا شدن برای انتخابات مجلس را ندارم./9464/پ202/ص
ارسال نظرات