۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۰۲۸
همزمان با سال تحصیلی؛

نشست شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، نشست شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان برگزار شد.
حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نشست شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

در این نشست که با حضور اعضا همراه بود، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و رییس شورای مدیریت حوزه های علمیه گلستان با تبریک آغاز سال تحصیل حوزه بر ضرورت اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحول در حوزه ها تاکید کرد.

وی افزود: تحول در حوزه نیازمند تلاش همه مسؤولان، استادان و طلاب حوزه علمیه و حرکت در مسیری که رهبری فرزانه انقلاب ترسیم فرمودند است.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان با بیان این که حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را در جهت پرورش طلابی با استعداد و عالم به کار بگیرند، گفت: امروز جامعه اسلامی نیازمند مبلغانی توانمند به منظور تبلیغ ارزش های دینی در سطح جهان است.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان نظام اسلامی از نقش حوزه و روحانیت هراسان هستند، ادامه داد: حرکت های اسلامی در خاورمیانه که شاهد آن هستیم به برکت روشنگری های حوزه های علمیه و علما بزرگ اسلام بوده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که رسالت حوزه هر روز سنگین تر از گذشته می شود، گفت: امروز جامعه اسلامی با خطرات و شبهات گسترده روبرو است و این وظیفه حوزه و روحانیت است که از این نظام اسلامی محافظت کند.

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان نیز در ادامه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه استان به اعضا شورا ارائه کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 400 طلبه در پایه های یک تا ده در 16 مدرسه علمیه استان گلستان مشغول به تحصل هستند.

به گزارش رسا، در ادامه این جلسه اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان مسائل پیش روی حوزه های علمیه گلستان در آغاز سال جدید را مورد بررسی قرار دادند./950/پ202/ص
ارسال نظرات