۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۰۱۹
آیت الله نورمفیدی:

رسالت حوزه های علمیه در جهانی سازی اسلام ناب بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز حوزه علمیه وظیفه سنگینی در جهت جهانی سازی اسلام ناب و ارزش های دینی بر عهده دارد.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه در طول تاریخ، گفت: خاندان پیامبر(ص)، علما و روحانیت در طول تاریخ رنج های بسیاری در زنده نگه داشتن مدارس علمیه کشیدند تا توانستند میراث اهل بیت(ع) را با همان سنت به نسل امروز منتقل کنند و امروز ماباید این میراث را با شرایط زمان دست به دست بگردانیم و خدمت امام عصر(عج) تحویل دهیم.

وی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حوزه های علمیه و مقوله تحول در حوزه آخرین حرف و بهترین نگاه به حوزه های علمیه است، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حوزه و روحانیت مسؤولیت سنگینی را بر دوش علما و روحانیت حوزه قرار داده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز حوزه علمیه وظیفه سنگینی در جهت جهانی سازی اسلام ناب و ارزش های دینی بر عهده دارد، ادامه داد: امروز مکتب اهل بیت(ع) نه فقط در ایران بلکه در کل جهان باید این صدای مکتب نورانی که پیامبر عظیم شان اسلام به عنوان میراث گذاشته است به گوش جهانیان رسانده شود.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در گسترش مکتب غنی اهل بیت(ع) رسالت سنگینی برعهده دارند، افزود: حوزه و روحانیت در طول تاریخ همواره مروج حقیقی اسلام ناب و میراث دار پیامبر گرامی اسلام بوده و هستند.

امام جمعه گرگان تحول در حوزه را یکی دیگر از رهنمودها و دغدغه های مهم مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: امروز مسؤولیت حوزه در بحث تحول بسیار سنگین است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه باید در عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی پاسخگوی نیاز جامعه باشد، گفت: یکی از مصادیق تحول در حوزه حرکت در این مسیر است.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان نظام اسلامی، افزود: حوزه باید برای همه شبهات و سؤالات طرح شده در جهان امروز پاسخ منطقی و روزآمد داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بر تلاش بیشتر علمی طلاب تاکید کرد و افزود: توجه بیشتر به تحقیق و پژوهش در حوزه ها از جمله مطالبات جدی رهبری فرزانه انقلاب از حوزه ها است که همه ما باید در جهت تحقق آن گام برداریم.

وی با اشاره به این که تقویت پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند برنامه ریزی و مدیریت صحیح است، یادآور شد: وجود طلاب مستعد و مدیریت آگاه و برنامه ریز از لوازم دستیابی به اهداف پژوهشی در حوزه های علمیه است.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه گلستان یادآور شد: نیاز سنجی و نیاز شناسی مسائل تحقیق و پژوهشی در حوزه های علمیه ضروری است و تحقیقات در حوزه ها باید هدفمند و بر اساس نیازهای جامعه انجام شود./950/پ202/ص

ارسال نظرات