۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۶۳۶

حضور پرشور مردم هند و پاکستان در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان هند و پاکستان، روز گذشته صحنه های باشکوهی از همبستگی با ملت فلسطین را به نمایش گذاشتند.
راهپيمايي روز قدس در پاکستان
به گزارش خبرگزاری رسا، علما، روحانیون، طلاب علوم دینی، اندیشمندان، سیاستمدارن و قشرهای مختلف مردم هندوستان، روز گذشته با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و انزجار خود را از اشغال فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع این کشور را اعلام کردند.

شیعیان و اهل تسنن شهر لکنهو که بزرگ ترین شهر شیعه نشین هندوستان به شمار می آید به صورت یکپارچه در این راهپیمایی شرکت کردند و با سردادن شعارهایی بر لزوم پایان اشغال فلسطین تاکید کردند.

مردم شهرهای دهلی نو، بمبئی و حیدرآباد نیز با برافراشتن پلاکاردها و سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر دیکتاتور» جنایت های صهیونیست ها علیه فلسطین را محکوم کردند.

خطبای جمعه این شهرها ضمن تاکید بر لزوم اتحاد مسلمانان جهان و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیسم، نسبت به پیروزی انقلاب های عربی ابراز امیدواری کردند.

شهرهای مختلف پاکستان نیز شاهد حضور پررنگ و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بود.

این راهپیمایی در شهرهای اسلام آباد، کراچی، لاهور، کویته، گلگت بلوچستان، ولتان، فیصل آباد، سرگودها و سالکوت جلوه بیشتری داشت و حضور مردم در این شهرها پرشورتر بود.

در راهپیمایی شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان که از سوی مجلس وحدت مسلمین و با همکاری سازمان دانشجویان امامیه برگزار شد علما و روحانیون به ایراد سخنرانی پرداختند.

علامه رالجه ناصر عبس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین، روز جهانی قدس را مساله ای جهانی خواند و گفت: استکبار جهانی در حال حاضر به یزید زمانه تبدیل شده است و هر چند می خواهند با به صورت قرار دادن نقاب، خود را از جنایت هایی که علیه مسلمانان انجام می دهد بی گناه جلوه دهد، ولی چهره آنان برای همه جنانیان رو شده است.

وی آزادی فلسطین را زمینه ساز ثبات و آرامش در پاکستان عنوان کرد و افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسوول اصلی کشتار، غارت و خونریزی های پاکستان است و اگر روزی فرارسد که فلسطین از بند صهیونیست ها آزاد شود پاکستان نیز از وضعیت کنونی نجات خواهد یافت.

حجت الاسلام محمد امین شهیدی، یکی دیگر از اعضای این مجلس نیز تصریح کرد: روز قدس روز اسلام، قرآن و قلب اسلام است و قدرت مضاعفی را به مسلمانان می دهد. روز قدس را نباید تنها به یک طایفه خاصی متعلق دانست، بلکه این روز به همه مذاهب و فرقه ها تعلق دارد.

وی اظهار داشت: جنایت هایی که در فلسطین علیه ملت این کشور انجام گیرد جنایت علیه بشریت است و روز قدس به نمادی برای طرفداری از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم است./980/ب901/گ
ارسال نظرات