۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۱
نجابت:

اصولگرایان با ارائه لیست واحد پیروز انتخابات مجلس هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حفظ وحدت اصولگرایان و ارائه لیست واحد برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اختلاف و چند دستگی را سم مهلک برای جریان اصولگرایی دانست و به طیف های مختلف اصولگرا هشداد داد کاری نکنند که تجربه مجلس ششم در انتخابات آتی تکرار شود.
حسين نجابت حسين نجابت، عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین نجابت نماینده مجلس شورای اسلامی و کارشناس سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نهمین همایش مشترک معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و اعضای انجمن های اسلامی استان قم که عصر چهارشنبه در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز امیدواری کرد که مسؤولان نظام در مسیر تحقق آرمان های نظام، امام و رهبری موفق باشند.

وی در تحلیل خود از آرایش سیاسی کشور در شرایط کنونی، یادآور شد: آرایش سیاسی کشور در دو سه سال گذشته دستخوش تغییر جدی شد و صحنه سیاسی ما پیچیده است. بسیاری از دوستان سعی می کنند مساله را ساده فرض و تصور کنند در حالی که این گونه نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه اجتماعی و سیاسی مسائل شفاف نیست و گروه ها، جبهه ها و طیف های سیاسی هم پوشانی دارند، گفت: ما الان نمی توانیم با صراحت بگوییم که فلانی راست و یا چپ است چون آرایش ها به هم خورده است.

وی افزود: عده ای در داخل کشور هستند که خود را انقلابی جلوه می دهند، در حالی که این گونه نیست، در این شرایط کسانی که دلسوز انقلاب و افرادی تاثیر گذار هستند باید این مساله را جدی بگیرند تا به تحلیل درست سیاسی برسند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید به گونه رفتار و عمل کنیم و موضع بگیریم که دست ولی فقیه باز باشد و در تنگنا قرار نگیرند، اظهار داشت: کسانی هستند که می خواهند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم ولی فقیه را تحت فشار قرار دهند و ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد و این نیازمند داشتن تحلیل درست، موضع گیری صحیح و پرهیز از شتاب زدگی است.

وی در ادامه با اشاره به جریان انحرافی، این جریان را متفاوت از سایر جریان ها از جمله جریان فتنه دانست و دلخوش کردن به تحلیل های ساده و سطحی را جفای به انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.

نجابت با تاکید بر اینکه باید دشمن و دوست را بشناسیم و به موقع و درست موضع گیری کنیم، اظهار داشت: در حوزه سیاسی زمان یکی از پارامترهای مهم و حساس است و در این راستا باید به تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری توجه کنیم.

این فعال سیاسی ابراز داشت: ما به عنوان مدافعان انقلاب اسلامی بزرگ ترین دشمن خود را نظام سلطه می دانیم و این مساله نباید کمرنگ شود چراکه نظام سلطه جز به نابودی انقلاب به چیزی راضی نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی هر راهی که بلد باشند را به کار می گیرند و تحریم های همه جانبه و شدید دشمنان از جمله این ترفندها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت دو جریان انحرافی و فتنه در کشور ابراز داشت: باید با حوصله این جریانات را رصد کرد و آنها را سرجایشان نشاند، البته این دو جریان ریشه در داخل انقلاب دارند و مردم به خوبی آنها را می شناسند.

نجابت با بیان اینکه برخی از افراد هم در جریان فتنه و هم در جریان انحرافی حضور دارند، تاکید کرد: کسانی که در فتنه فعال بودند و هزینه هایی را به نظام اسلامی و کشور تحمیل کردند باید هزینه های آن را نیز بپردازند.

وی ادامه داد: کسانی که در فتنه 88 که اساس انقلاب و نظام را نشانه گرفته بود سکوت کردند و مقام معظم رهبری را تحت فشار قرار دادند تکیلف شان معلوم است، برخی از اینها بعد از چند ماه یک موضع گیری هایی کردند و باید یادشان باشند که با تجدیدی قبول شدند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی نیز در فتنه بودند که چشم و گوش شان به سخنان و موضع گیری های مقام معظم رهبری بود و به توصیه های ایشان عمل کردند.

وی با تحسین وفاداری مردم به نظام، آرمان های امام و مقام معظم رهبری، بصیرت آنان را ستایش کرد و گفت: در فتنه 88 مردم با بصیرت پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کردند.

نجابت هدایت های مقام معظم رهبری را عامل مهم در برون رفت کشور از فتنه بزرگ 88 دانست و افزود: دوست و دشمن به نقش ویژه و اساسی مقام معظم رهبری در برون رفت کشور از فتنه اذعان دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: جریان انحرافی ضربه بزرگی به انقلاب زد، با تحقیقاتی که از افراد دستگیر شده به عمل آمده، فساد اخلاقی و مالی در دنباله ردیف دو و سه آنها قطعی است و الان آنچه دستگاه های ذیربط دنبال می کنند این است که آیا ارتباطی با خارج از کشور دارند یا خیر؟

اصولگرایان تبدیل به رقیب هم نشوند
نجابت در ادامه به آرایش های انتخاباتی در کشور اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به حضور حداکثری در انتخابات معتقدند و این ناشی از تحلیل ایشان مبنی بر پشتوانه مردمی نظام است، البته آنهایی که روبروی نظام ایستادند حق شرکت در انتخابات را ندارند.

وی وحدت را مهم ترین اصل و برگ برنده برای اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم دانست و ابراز داشت: در حوزه اصولگرایان نباید خودمان رقیب خودمان شویم بلکه باید با یک لیست وارد عرصه انتخابات شویم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید کاری کنیم تفرقه در بین اصولگرایان ایجاد و در نتیجه تجربه مجلس ششم تکرار شود، من با اطلاع می گویم اگر اصولگرایان متشتت و رقیب هم شوند، جریان رقیب برنده می شود.

نجابت با انتقاد از شروع زود هنگام تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی از افراد در شهرستان های مختلف، این مساله را مضر و خلاف نظر بزرگان اصولگرا دانست و گفت: ما باید تابع ولی فقیه باشیم و با حوصله جریانات و افراد را رصد کنیم و بر اساس فرمایشات رهبری انقلاب عمل و در این مسیر تردید نکنیم.

فضای کشور برای جهاد اقتصادی مطلوب نیست
مسؤول کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین گریزی هم به وضعیت کشور در راستای عمل به شعار امسال رهبری زد و با بیان اینکه فضای کشور ما فضای جهادی نیست، گفت: متاسفانه فضای مصرف گرایی در کشور وجود دارد که این مساله با جهاد اقتصادی سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه ما در عرصه اقتصادی نیاز به تحرک داریم، جهاد اقتصادی را یک نیاز اساسی برای کشور دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نامیدند، اوضاع کلان اقتصادی ما مطلوب نبوده که ایشان سه سال است در این حوزه تاکید داشته و دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: جهاد اقتصادی در مرحله نخست به دوش مسؤولان است و در وهله بعد همه باید رسالت خود را در این خصوص ایفا کنند و به فرمایش رهبر انقلاب لبیک بگویند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات