۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۳۹۴

عضویت حدود 4 هزار نفر در بسیج طلاب آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون بیش از سه هزار و 800 طلبه و روحانی در استان عضو بسیج هستند.
بسيج طلاب
حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از سه هزار و 800 طلبه و روحانی در 20 پایگاه مقاومت بسیج مدارس علمیه استان عضو بسیج مستضعفین هستند.

وی با بیان این‌که تمامی مدارس علمیه استان دارای پایگاه مقاومت خواهند شد، خاطر‌نشان کرد: چهار پایگاه مقاومت تا هفته بسیج امسال در حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در اولویت فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب قرار دارد، ادامه داد: در عین حال این سازمان از رسالت خطیر روحانیت در حوزه‌های تبلیغی و نشر معارف دینی غافل نشده، افزون بر این‌که امسال تعدادی از طلاب برای شرکت در اردوهای جهادی در مناطق محروم اعزام شدند.

وی با بیان این‌که روحانیت برای تبلیغ مبانی دینی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، تصریح کرد: محروم زدایی و شرکت در اردوهای جهادی، فضایی را برای ارتباط صمیمی روحانیان با اهالی روستاها فراهم می کند که در نهایت موجب ارتقای روحیه معنوی روستائیان و مردم مناطق محروم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری گردهمایی مشترک ائمه جمعه و جماعات آذربایجان شرقی در قالب اردوی 2 روزه در شهر سرعین خبر داد و اظهار داشت: این اردو پس از پایان ماه مبارک رمضان در روزهای 12 و 13 شهریور با حضور 300 نفر از ائمه جمعه و جماعات مساجد، مدارس و ادارات استان آذربایجان شرقی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام سرایی ادامه داد: این گردهمایی با حضور و سخنرانی آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همراه است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی برگزاری نشست صمیمی فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، برپایی کارگاه های اخلاقی و معرفتی و همچنین دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی از مهم‌ترین برنامه های جنبی این اردوی دو روزه خواهد بود./935/ت302/س
ارسال نظرات