۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۳۵۵
حجت الاسلام رفیعی:

حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس عصبانیت نظام سلطه و کفر را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر حضور همه جانبه و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، این مساله را باعث عصبانیت نظام سلطه و کفر و همچنین مایه امیدواری مسلمانان جهان و فلسطینیان دانست
حجت الاسلام ناصر رفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، خواستار حضور همه جانبه و پرشور آحاد مردم در راهپیمایی این روز شد و تاکید کرد: حضور باشکوه و گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث خشم و عصبانیت کفار و رژیم صهیونیستی و امیدواری مسلمانان و فلسطینیان می شود.

وی جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: در روزهای اخیر نیز این رژیم غاصب بر شدت جنایات و حملات خود افزوده است که بر اثر این حملات شماری از مردم فلسطین به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شده اند.

این خطیب مشهور تاکید کرد: حضور همه جانبه و پرشور مردم به ویژه ملت ایران در راهپیمایی روز قدس سبب شده که فلسطین در این سی سال فراموش نشود.

حجت الاسلام رفیعی همچنین با اشاره به فاجعه انسانی سومالی و قحطی شدید در این کشور آفریقایی، یادآورشد: خوشبختانه کمک های خوبی از سوی ملت ایران به مردم قحطی زده سومالی ارسال شده است، اما این کمک ها کافی نیست و با توجه به حجم گسترده قحطی در این کشور مسلمان ضروری است که مردم بیش از پیش به آنها کمک کنند.

وی اظهارداشت: هر کس در حد توان خود باید نسبت به کمک به قحطی زدگان سومالی اهتمام بورزد و غم و غصه از چهره مردم این کشور بزداید.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه با اشاره به حال و هوای معنوی و خاص مردم در لیالی قدر و ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: باید سعی کنیم این حال و هوا را همیشه حفظ کنیم. برخی از افراد سنگدل هستند و تنها وقتی که در اماکن مذهبی هستند خشوع و خضوع دارند، اما در همه جا ایمان شان استوار نیست و به محض اینکه از اماکن مذهبی و مساجد دور می شوند دوباره سراغ معاصی و ناهنجاری های می روند.

وی با اشاره به آیه شریفه «لاتبطلوا اعمالکم» عواملی که آفت اعمال خوب انسان به شمار می رود را متذکر شد و ابرازداشت: عواملی که باعث می شود عمل انسان باطل و بی فایده شود منت گذاشتن، کینه داشتن، حسادت، شرک، ریا و اذیت کردن دیگران است.

استاد حوزه علمیه یادآورشد: همچنین اگر زنی به شوهرش بگوید ما در چهره و زندگی تو خیر ندیدیم و مردان دیگر را به رخ همسرش بکشد و یا با زبان و برخورد خود شوهر را آزار دهد، اعمال او حبط می شود و از بین می برد.

این خطیب حوزه اضافه کرد: حبط سه گونه است، اگر کسی مشرک شود، تمام اعمال او از بین می رود، یک دفعه نیز حبط به گونه ای است که اعمال همان روز انسان از بین می رود، گاهی نیز حبط عمل سبب می شود که از اجر و ثواب کار انسان کاسته شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات