۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۳۱۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

دنیا تشنه بهره‌گیری از معارف علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شخصیت والای امام علی(ع) همچنان در جهان ناشناخته مانده است، گفت: جهان امروز تشنه بهره گیری از معارف علوی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم انس با قرآن که در آستانه مبارکه امامزاده عباس‌(ع) ساری با حضور مشتاقان و دلباختگان به مولای متقیان حضرت علی(ع) برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع) گفت: بی بصیرتی برخی افراد در دوران امام علی(ع) را عامل شهادت آن امام همام دانست.

وی افزود: حضرت علی(ع) در همه زمینه‌ها برای همه افراد الگوی به تمام معنا است و کسانی که در زندگی پیرو این امام هستند باید راه آن بزرگوار را در عمل نشان دهند.

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: شخصیت حضرت علی‌(ع) تاکنون برای هیچ کس شناخته نشده است و غیر از خداوند و پیامبر و ائمه معصومین(ع) شخصیت آن بزرگوار را درک نکرده‌اند و کتاب گرانسنگ نهج‌البلاغه باید مانند قرآن کریم در برنامه زندگی انسان‌ها قرار گیرد تا از کلام حضرت علی‌(ع) در زندگی استفاده شود.

وی با تأکید بر تبیین بیشتر جایگاه امام علی‌(ع) در‌ جامعه گفت: نسل جوان ما امروز نیازمند الگو‌گیری از شخصیت های بزرگی چون حضرت علی‌(ع) هستند.
 
حجت الاسلام سهرابی با اشاره به عدالت حضرت علی‌(ع) گفت: حضرت علی‌‌(ع) بزرگ‌ترین مجری عدالت در جهان بود و آن حضرت تا جایی به عدالت اهمیت می دهد که قاتلش ابن ملجم هم از آن حضرت شرمنده می شود.
 
مدیر کل اوقاف مازندران از مهم ترین وظایف آحاد جامعه اسلامی را تبعیت از ولی فقیه دانست و تصریح کرد: ولی فقیه نعمت بزرگ و هدیه الهی است که به ما عطا شده است و اگر از ولی فقیه زمانمان پیروی کنیم، به یقین در راه و صراط مستقیم الهی که همان راه حضرت علی‌(ع) است، قرار خواهیم گرفت.

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها که ادعای پیروی از ولای را داشتند در دوران انقلاب از این مسیر خارج شدند، بیان داشت: ولایت مداری تنها در کلام نیست بلکه در عمل نیز باید اجرا شود.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که برخی خواص در سه دهه اخیر در تبعیت از ولایت و رهبری از مردم بازماندند، تصریح کرد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در طول این دوران همواره مدافع واقعی ولایت بوده و هستند و در این مسیر نیز همه توان خود را به کار گرفته‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ولایت مداری را زمینه ساز رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت امروز ملت ایران مرهون ولایت‌مداری این ملت در طول بیش از سه دهه از عمر انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ترویج فرهنگ فرهنگی در سطح جامعه را ضروری دانست و بیان داشت: جامعه امروز به ویژه نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند این فرهنگ اصیل اسلامی هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات