۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۰۳۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

پیامد انس با قرآن کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، انس با قرآن را زمینه ساز رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی دانست و گفت: کلام الهی تنها نسخه شفابخش بشریت است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کربلاي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، امروز در مراسم انس قرآن کریم که آستانه مقدس امامزاده عباس ساری برگزار شد، انس با قرآن را زمینه ساز رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی دانست و گفت: کلام الهی تنها نسخه شفابخش بشریت است.

وی با بیان این که در زمان حاضر هجمه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جوانان را تهدید می کند،‌ گفت: کسانی که با قرآن مأنوس و آشنا باشند، آسیب پذیر نخواهند بود.

حجت الاسلام نظری با بیان این که اگر همه کارها بر محور قرآن صورت بگیرد، مشکلات، ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در سطح جامعه کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا نسل جوان بیشتر با مفاهیم الهی انسل پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که کسی که طالب هدایت و رستگاری است باید به قرآن چنگ زند و با آن مأنوس شود، ادامه داد: لازمه فهم و عمل به دستورات قرآنی یادگیری و تلاوت مستمر آن است، تا آیات الهی در جان آدمی نفوذ کند زمینه زمینه پذیرش حق فراهم شود.

حجت الاسلام نظری، بهره‌گیری از معارف قرآنی در ماه پر برکت رمضان تأکید کرد و افزود: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و همه ما باید از این فرصت برای توجه بیشتر به آموزه‌های این کتاب الهی استفاده کنیم که این مهم تنها با قرائت قرآن کریم در خانه‌ها و مساجد به دست می آید.

وی با بیان این که متأسفانه کلام الهی همچنان در مهجوریت به سر می برد، گفت: باید در ماه مبارک رمضان زمینه انس بیشتر با کلام الهی در جامعه را فراهم کنیم، چون کلید همه مشکلات جامعه انس قلبی با قرآن است.

حجت الاسلام نظری، دوری از قرآن و معارف الهی را زمینه‌ساز انحراف و تباهی دانست و تصریح کرد: اگر مردم در جامعه اسلامی بیشتر با معارف دینی انس و الفت داشته باشند به سعادت و تعالی واقعی دست خواهند یافت.

وی همچنین با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه قرب و نزدیکی به خداوند است و نباید از بهره های معنوی این ماه مبارک غافل شویم، ادامه داد: این ماه پرفیض بهترین فرصت برای تمرین طاعت حضرت حق است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا درادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن شب‌های پر فیض قدر، شب‌های در پیش را فرصت مناسبی برای طلب مغفرت و رحمت از درگاه خداوند متعال دانست و تصریح کرد: نباید از این شب ها به آسانی چشم‌پوشی کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات