۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۰۷۰۳
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

نظارت روحانیان بر امور فرهنگی و دینی مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: روحانیان و ائمه جماعات باید بر امور فرهنگی، مذهبی و دینی مساجد نظارت کامل داشته باشند.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در نشست توجیهی مدیران مسؤول و روحانیان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان هریس اظهار داشت: محور های فعالیت کانون های مساجد باید با حضور روحانی آسیب شناسی و بر اساس آن برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه روحانیان و ائمه جماعات باید بر امور فرهنگی، مذهبی و دینی مساجد نظارت کامل داشته باشند، گفت: اگر روحانیان نظارت مستمر بر فعالیت های فرهنگی و دینی مساجد داشته باشند، دیگر نباید نگران نفوذ افکار التقاطی و انحرافی در مساجد بود.

حجت الاسلام قهرمانی تفرقه و جدایی میان فعالان امور فرهنگی و دینی در مساجد را سیاست دیرین دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: جدایی کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت و هیأت‌های حسینی از مساجد، مکر دشمنان برای انحراف در فعالیت های مسجدی و بی رونقی مساجد است.

وی خواستار تعامل و همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و کانون‌های مساجد در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی متناسب با نیاز روز جامعه شد و افزود: در طول تاریخ هیچ زمانی چنین فضایی برای تبلیغ دین و رونق مساجد فراهم نشده است و باید این فرصت را قدر دانست.

امام جمعه هریس در پایان خواستار تنظیم تقویم فرهنگی برای هر یک از کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و خاطر‌نشان کرد: با داشتن برنامه مناسب می توان در جهت تقویت حضور مردم در نمازهای جماعت و همچنین تقویت و پرورش قاری، مکبر و موذن در مساجد اقدام کرد.

همچنین اصغر ولی زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس در سخنانی از فعالیت 17 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهر خبر داد./935/پ202/س

ارسال نظرات