۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۵۷۶
آیت الله شفیعی:

باید مطابق با درک و فهم جوانان زیبایی‌های دین را بازگو کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله شفیعی اظهار داشت: کارشناسان و متخصصان دین باید با هم فکری یکدیگر و پرهیز از تبلیغات تکراری آنچه را که مطابق با نیازهای نسل جوان است، به قشر آینده ساز جامعه عرضه کنند.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با حضور در پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، از غرفه دفتر خبرگزاری رسا در خوزستان بازدید کرد.

وی در این بازدید، نمایشگاه قرآن و عترت اهواز را یک مجموعه مفید و سودمند فرهنگی خواند و گفت: عنوان نمایشگاه، قرآن و عترت است و انسان تصور می کند که فقط چاپ های مختلف قرآن در نمایشگاه یافت می شود ولی زمانی که از نزدیک نمایشگاه را مشاهد کند متوجه می شود که جریان بسیار وسیع و گسترده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بیوگرافی علما، تصویر شهدا مجموعه بزرگ کتاب های عربی و فارسی، اسناد و مدارک عتیقه و آنچه که مرتبط با فرهنگ اسلامی و دینی در نمایشگاه دیده می شود، بسیار مؤثر و نقش گذار است.

وی با تأکید بر این که در نمایشگاه امسال با یک دائره المعارف وسیع و گسترده روبرو هستیم، ابراز داشت: برپایی نمایشگاه ها و انجام فعالیت های فرهنگی مطابق با موازین دین و اسلام مایه خوشبختی است.

آیت الله شفیعی،بیان داشت: بازدید از نمایشگاه های قرآن و کتاب نه تنها در اهواز بلکه در سفر به شهرهای مختلف یکی از سیره های عملی بنده است.

وی، با بیان این که خوشبختانه نمایشگاه قرآن و عترت اهواز پیشرفت و تکامل خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است، اذعان داشت: خداوند را شاکریم که توفیق انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت دین و قرآن را به ما عطا کرده است.همچنین از خداوند متعال خواهانیم که تقدم و پیشرفتی در فرهنگ جوانان ما نسبت به دین، اسلام و آرمان های انقلاب حاصل شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که در عرصه تبلیغ دین باید برنامه های بهتر و مطابق نیازهای روز انجام شود، ابراز داشت: برای تبلیغ دین فقط برپایی نمایشگاه کافی نیست و باید فراتر از یک نمایشگاه در این عرصه گام برداشت.

وی با تأکید بر این که برنامه های دینی باید کارشناسانه و مطابق با نیازهای روز در سطح جامعه گسترش یابند، اظهار داشت: کارشناسان و متخصصان دین باید با هم فکری یک دیگر و پرهیز از تبلیغات تکراری آنچه را که مطابق با نیازهای نسل جوان است، به قشر آینده ساز جامعه عرضه کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عشق و تشنگی جوانان به معارف دینی و اسلامی روز به روز در حال افزایش است؛ از این رو باید کارشناسانه و مطابق با نیازهای روز جوان و پشتوانه محکم و استوار، برنامه ای بزرگ و مؤثر را در سطح جامعه به این نسل عرضه کنیم.

وی تصریح کرد: برای ترغیب نسل جوان به معارف دینی باید ابتدا آنها را شناسایی و مطابق با درک، فهم و ذوق جوانان زیبایی های دین و اسلام را بازگو کرد./9461/پ202/ص
ارسال نظرات