۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۵۲۲
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

عدم آگاهی انسان از عظمت خود سبب سرزدن معصیت از او می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجتی، درجه سعادت و بزرگی انسان را بی مانند عنوان کرد و افزود: عدم آگاهی انسان از عظمت خود سبب سرزدن معصیت از او می شود.
حجت الاسلام و المسلمين ميراحمد رضا حاجتي، مدير حوزه علميه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه اهواز با استناد به حدیث «من عرفه نفسه فمن عرفه ربه» اظهار داشت: انسان چون شناخت کافی از ظرفیت های وجودی خود ندارد دست به گناه می زند؛ چرا که اگر آگاه از عظمت و بزرگی خود بود هرگز به سمت انجام اعمال بیهوده نمی رفت.

وی با اشاره به دعای روز اول ماه مبارک رمضان ابراز داشت: بیداری انسان از خواب غفلت و گمراهی، که در دعای روز اول ماه مبارک نیز بر آن تأکید می شود سبب هدایت انسان و رسیدن او به درجات متعالی می شود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: زدودن غبار و از بین بردن آلودگی های دل، انسان را به مقامی می رساند که اگر از آن مقام خبر داشت هرگز دست از عبادت در پیشگاه خداوند متعال بر نمی داشت.

وی با استناد به آیه ای از قرآن عنوان کرد: عدم شنیدن ذکر و تسبییح موجودات در عالم هستی خود به تنهایی نشان از ناپاکی دل و اعضا و جوارح انسان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به رحمت و مغفرت بی انتهای خداوند متعال گفت: ماه رمضان بهترین فرصت جهت توبه و استغاثه به درگاه خداوند متعال است و بندگان اگر مقدار محبت خداوند متعال نسبت به آنها را بدانند از شوق و خوشحالی نسبت به این رحمت بی انتها جانشان از بدن خارج خواهد شد.

وی به عوامل گناه در انسان اشاره کرد و افزود: اگر انسان از پیشرفت برادر دینی خود ناراحت و درصدد ضربه زدن به او و جلوگیری از پیشرفت او برآید نشان از وجود دلی سیاه در او است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر بهره وری بیش از پیش طلاب و روحانیان از ماه مبارک رمضان اذعان داشت: انسان باید در این ماه با دعا و مناجات و تضرع به درگاه خداوند متعال از گناهان خود کاسته و به توشه خود در روز قیامت بیافزاید.

وی با بیان فرازی از خطبه شعبانیه ابراز داشت: غیر ممکن است که انسان در این ماه پرخیر برکت که به عنوان ماه مهمانی خداوند نامگداری شده دست به دعا و تضرع بردارد و توبه او قبول نشود و مورد مرحمت و مغفرت خداوند قرار نگیرد./9464/پ203/ص
ارسال نظرات