۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۹۹۷۲
با وجود مخالفت الازهر؛

پخش سریال موهن علیه ائمه اطهار در مصر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» از شب گذشته در برخی شبکه های ماهواره ای مصر آغاز شد.
سريال موهن در مورد زندگي امام حسن و امام حسين عليهما السلام
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه القدس العربی، با وجود مخالفت شدید الازهر و سایر مراکز اسلامی مصر، پخش سریال موهن «الحسن و الحسین و معاویه» از شب گذشته در برخی شبکه های ماهواره ای این کشور نظیر الحیات مسلسلات، التحریر و النهار آغاز شد، ولی شبکه تلویزیون رسمی مصر از پخش آن خودداری کرد.

این سریال از زمان اعلام پخش آن با واکنش و مخالفت شدید مراکز و شخصیت های اسلامی مواجه شد، به طوری که الازهر مصر با صدور بیانیه ای به شدت نسبت به پخش آن از شبکه های ماهواره ای مصری هشدار داد و مشاهده آن را حرام اعلام کرد که در وزیر اطلاع رسانی این کشور در پی این موضوع با ارسال پیامی به همه شبکه های مصری بر لزوم عدم پخش این سریال موهن تاکید کرد.

برخی از شهروندان مصری که از پخش این سریال و به تصویر کشیدن چهره بازیگران نقش امام حسن و امام حسین به شدت خشمگین شده بودند از مسوولان شبکه های ماهواره ای و برخی شخصیت های دینی به دلیل این سریال موهن شکایت کردند و قرار است این دادگاه فردا تشکیل شود.

مراجع تقلید، علما، اندیشمندان، شخصیت های سیاسی و اجتماعی و قشرهای مختلف مسلمانان بیش از این نسبت به پخش این سریال و نمایش دادن چهره بازیگران ائمه اطهار به شدت اعتراض کردند.

عوامل این فیلم که تحت فشار شدید قرار دارند در تیراژ پایانی اقدام به انتشار اسامی علما و مراکز اسلامی کرده اند که با پخش این سریال موهن موافق هستند.

شیخ یوسف قرضاوی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمین که همواره به مواضع ضد شیعه شهرت دارد از موافقان این سریال به شمار می آید.


گفتنی است سریال موهن «الحسن الحسین و معاویه» که به بررسی دوران زندگی امامان حسن و حسین علیهما السلام و فتنه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) می پردازد و به صورت گذرا دوران خلفا و نقش این دو امام در حوادث آن دوران و نیز دوران حکومت امیرالمومنین (ع) و همچنین صلح امام حسن با معاویه را به نمایش در می آورد./980/ب901/گ
ارسال نظرات