۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۹۸۱۷
حجت الاسلام راشد یزدی:

مبلغان از بیان ساده و شیوا در ترویج ارزش‌های اسلامی بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که مبلغان در تبلیغ باید از بیان ساده و شیوا استفاده کنند، گفت: وظیفه روحانیان تحصیل علم و تبلیغ دین است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام راشد يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان در گرگان با بیان این که شناخت اهل بیت‌(ع) آثار و برکات فراوانی دارد و آن‌ها به عنوان الگوی ما انسان‌ها و واسطه امن بین ما و خدا هستند، گفت: شناخت اهل بیت‌(ع) راه رسیدن به قرب الهی را هموارتر می‌سازد.

وی، نقش روحانیت را خطیر معرفی کرد و افزود: روحانیت در طول تاریخ اسلام همواره دارای نقشی پررنگ، اثرگذار و مفید بوده است، علمای ربانی، انسان‌هایی بابصیرت، پرتلاش و بانفوذ در ذهن و قلب توده مردم بوده و در راستای اعتلای دین مبین اسلام از هیچ کوششی دریغ نکرده اند، هرچند که در این مسیر مقدس رنج های فراوانی بوده و آسایش در آن نیست.

این خطیب توانا تصریح کرد: روحانیت راستین اسلام به عنوان وارثان و ادامه ‌دهند‌گان راه، روش و سیره پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع)، در طول تاریخ وظیفه مهم و بزرگی را به عهده ‌داشته و سعی کرده‌اند تا در هر برهه از تاریخ رسالت خویش را به صورت شایسته انجام دهند.

حجت الاسلام راشد یزدی، لازمه روحانیت را تفکر، تامل و صبر برشمرد و خاطر‌نشان کرد: هر که در این راه گام بردارد موفق می‌شود.

وی با اشاره به این که مبلغان در تبلیغ باید از بیان ساده و شیوا استفاده کنند، اظهار داشت: وظیفه روحانیان تحصیل علم و تبلیغ دین است و بیان احکام و ارزش‌های دینی برای رساندن پیام الهی به مخاطب باید به شکل ساده و با زبان مردم باشد.

حجت الاسلام راشدی یزدی با بیان این که اسلام دین علم است و هیچ نکته خلاف عقلی در آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سلاح مبلغان علم و فرهنگ اسلامی است و کسی که می‌خواهد اسلام را ترویج کند و مسیر اندیشیدن مردم را در صراط مستقیم اسلام قرار دهد، باید به شناخت کامل اسلام اهتمام داشته باشد.

وی افزود: ساده زیستی نیز از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه مبلغان دین باشد و در این راه هرچه اخلاص بیشتر باشد سختی کار کمتر و شیرینی کار بیشتر است.

این خطیب توانا در پایان اضافه کرد: از ویژگی‌های دیگر مبلغان روحیه ظلم ستیزی است و مبلغان باید در مبارزه با ظلم پیشگام باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات