۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۶۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

نماز جمعه پیوند معنوی امت با رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مردم با حضور در نمازجمعه بینش سیاسی و معنوی خود را ارتقا دهند.
حجت الاسلام صفر قربانپور، مديرکل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان
حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان‌، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان‌ اظهار داشت: دین مبین اسلام برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی آیین‌های گوناگونی را پیش‌بینی کرده است که نمونه بارز و آشکار آن نماز جمعه است.

وی، با بیان این که جایگاه نمازجمعه از چند زاویه قابل تحلیل و بررسی است، افزود: در نماز جمعه خطیب مردم را با مسائل اخلاقی و ضرورت‌های جامعه آشنا می‌کند به گونه‌ای که مردم از آنچه که در جامعه اتفاق افتاده است، اطلاع پیدا می کنند.

مشاور استاندار سیستان و بلوچستان در امور روحانیت تصریح کرد: نماز جمعه مظهر پیوند ملت با دولت و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام قربانپور تأکید داشت: مردم با حضور در نمازجمعه بینش سیاسی و معنوی خود را ارتقا دهند.

وی، با اشاره به این‌که همه افراد جامعه برای حضور قوی و عاشقانه جوانان در نماز جمعه تلاش کنند، خاطر‌نشان کرد: فضای معنوی نماز جمعه، جوانان را در برابر انحرافات اخلاقی بیمه می‌کند و آنها در مسیر ارزش‌ها و اخلاق اسلام قرار می‌دهد.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: اکنون بر همه مردم واجب است که نماز جمعه را یک تکلیف بدانند و با حضور خود حمایت خود را از ولی فقیه و امام به اثبات برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به دهه نکوداشت مساجد، بر فراهم کردن زمینه حضور روزه داران در مساجد تأکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح تلاوت نور در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است./940/ت303/س
ارسال نظرات