۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۳۱۸
حجت الاسلام ابوترابی فرد:

اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی ثمره توحید و توکل به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی، ثمره توحید و توکل به خداوند است زیرا انسان موحد در همه حال خدا را می خواند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد/2
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی چهارمین همایش اندیشه های آسمانی، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد، نماینده مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در مراسم گشایش دور سوم چهارمین همایش آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد، مساجد را مکانی برای هدایت انسان به قله توحید دانست و افزود: مساجد و مسجدی ها باید در تمام ساحت های جامعه حاضر باشند.

وی با بیان این که شایسته نیست خواسته های دنیوی به مساجد راه یابد، ادامه داد: مبادا که مسائل دنیوی به مساجد باز شود؛ بلکه باید مسجد را در تار و پود دنیا حاضر کرد و این رسالت بندگان شایسته خداست.

وی با تاکید بر این که امروز انقلاب اسلامی به نیروهای بصیر، مومن، اهل تقوا و دعا نیاز دارد، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی انقلاب اسلامی، تربیت چنین نیروهایی است و امروز مساجد به عنوان پرچمداران بصیرت و آگاهی باید در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعال و موثر داشته باشند تا نام ایران اسلامی بر قله های افتخار و پیشرفت بدرخشد.

معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی خواستار مزین شدن مسجدی ها به اخلاق آموزه های اسلامی شد و گفت: به هر میزان ارتباط انسان با عالم ملکوت بیشتر شود، اطمینان او به مقدرات الهی بیشتر شده و انسان به مقام عبودیت نزدیک تر می گردد.

وی تصریح کرد: آنچه موجب پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد، اطمینان قلبی به تقدیر الهی یعنی پیروزی حق بر باطل بود و در واقع دفاع مقدس ما، تکرار رویارویی موسی با فرعون زمانه بود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: اگر دفاع مقدس نبود، امروز جمهوری اسلامی ایران به مقاومتی در برابر استکبار جهانی تبدیل نمی شد و اگر دفاع مقدس نبود، حزب ا... لبنان قدرت نمی گرفت و مدیریت عراق به دست یاران امام خمینی (ره) نمی افتاد، بیداری امروز جهان اسلام از آثار طولانی مدت دفاع مقدس و ایجاد روحیه مقاومت اسلامی در بین ملل مسلمان جهان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه عمل صالح پشتوانه ایمان است، گفت: اگرچه مدرسه نقش مهمی در شکل گیری انسان های صالح دارد اما گام نخست است و برای تداوم آن باید نقش مساجد، در جامعه پررنگ شود.

وی افزود: مدرسه در جامعه اسلامی باید انسان را به مسجد هدایت کند زیرا مساجد، انسان را به قله توحید و کمال رشد می دهد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یکی از کمالات انسان را این دانست که اهل دعا و تقوا بودن دانست و اظهار کرد: انسان های زمینی به خود و امور مادی تکیه دارند در حالی که انسان های آسمانی با عالم ملکوت در ارتباطند./930/د102/س
ارسال نظرات