۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نیمه شعبان 39 طلبه حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بناب شب گذشته در مصلای اعظم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در این مراسم با تاکید بر جایگاه ویژه حوزه علمیه بناب در منطقه شمال غرب اظهار داشت: هم اکنون در حوزه علمیه برادران شهرستان بناب 450 نفر طلبه تا مقطع پایه 10 علوم حوزوی مشغول به تحصیل بوده و 40 نفر استاد عهدار تعلیم و تربیت آنان هستند.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه بناب افتخار منطقه آذربایجان و کشور است، گفت: ویژگی های منحصر به فرد حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) همواره موجب تحسین علما و بزرگان حوزوی کشور بوده است.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح رسالت خطیر روحانیت در مقابله با فتنه های داخلی و خارجی اظهار داشت: امروز دوران حساس نقش آفرینی روحانیت و حوزه‌های علمیه در عرصه های بین المللی است، بایستی نگرشی فراملی نسبت به مسائل جاری اسلام داشت.

امام جمعه بناب در ادامه با تاکید بر زمان‌شناسی و مطالعات به روز طلاب گفت: روحانیونی که به تازگی معمم می شوند، رسالت حساس تر و خطیرتر از گذشته بر عهده خواهند داشتف چراکه مردم اسلام را با نحوه زندگی، رفتار و گفتار روحانیان می شناسند.

وی خطاب به روحانیون تازه معمم شده، گفت: جامعه نگاهی متفاوت نسبت به شما خواهد داشت، مردم شما را به اسم اسلام می شناسند، هر حرکت و گفتار شما معیاری برای مردم خواهد بود، اگر طلبه ای خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، باید قدرت پاسخ‌گویی به شبهات جوانان و القائات غلط دشمنان اسلام را داشته باشد.

حجت الاسلام بنابی با بیان این‌که حضرت حجت(عج) رضایتی از طلاب کم سواد ندارد، خاطر‌نشان کرد: جامعه امروز ایران و جهان اسلام نیازمند مبلغانی توانا، پاسخگو و باسواد است، وظیفه حوزه‌های علمیه در دوران غیبت در تربیت طلاب توانمند بسیار مهم است.

گفتنی است، در پایان این مراسم 39 نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند./935/پ203/س
ارسال نظرات