۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۸۴۲
امام جمعه خوی:

بارزترین شاخص دینداری در عصر غیبت پیروی عملی از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی عملی از ولی امر مسلمین از شاخص های بارز دینداری در عصر غیبت به شمار می رود.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه خوی با تبریک عید سعید نیمه شعبان، به بیان شاخص های دینداری در عصر غیبت پرداخت و گفت: شناخت صحیح امام زمان(عج)، انتظار فرج، پای بندی به ارزش‌های انقلابی و اسلامی، اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی عملی از ولی امر مسلمین از شاخص‌های بارز دینداری در عصر غیبت به شمار می رود.

مراکز حوزوی و دانشگاهی مطلبات رهبری در خصوص مهدویت را عملی کنند

وی در ادامه با اشاره به توصیه ها و مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه مهدویت بیان داشت: انجام کارها و پژوهش‌های عمیق علمی در خصوص مهدویت، اجتناب از اعمال غیر مستند، غیر علمی و تخیلی، جلوگیری از تطبیق جاهلانه علائم ظهور بر اشخاص و همچنین توسل به ساحت مقدس امام عصر‌(عج) از جمله مطالبات ولی امر مسلمین جهان هستند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه تصریح کرد: انتظار جدی از مراکز حوزوی، دانشگاهی، مسؤولان فرهنگی، تبلیغی و اجرایی نظام و تمامی منتظران واقعی آن حضرت این است که به وظایف و رسالت خویش در قبال توصیه ها و مواضع رهبری عمل کنند.

امام خمینی‌ قطعنامه 598 را به قصد تأمین مصالح انقلاب اسلامی پذیرفت

وی در ادامه با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 اظهار داشت: وقتی استکبار جهانی و رژیم متجاوز بعثی از شکست دادن رزمندگان در میدان های جنگ ناامید شدند دست به اقدامات رذیلانه و ناجوانمردانه از جمله به کارگیری گسترده از سلاح های شیمیایی علیه مردم بی دفاع شهرها و روستاهای ایران و عراق و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا زدند که در چنین شرایطی رهبرکبیر انقلاب اسلامی قطعنامه را پذیرفتند و دربخشی از پیام خود فرمودند«با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب اسلامی می دانم.»

وزارت جهاد کشاورزی زمین های بایر کشور را احیا کنند

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سال جهاد اقتصادی بیان داشت: بر اساس آیه 61 سوره هود، خداوند عمران و آبادانی زمین را در اختیار بندگان خود قرار داده لذا بر وزارت جهاد کشاورزی است که در سال جهاد اقتصادی با بهره گیری از متخصصان و دانشجویان رشته کشاورزی زمین های بایر کشور را احیاء کرده و بدین طریق به رسالت خود در قبال درخواست ولی امر مسلمین عمل کنند.

کمک به نیازمندان بهزیستی وظیفه اسلامی هر مسلمان است

وی در ادامه با اشاره به هفته بهزیستی و تقدیر از کارکنان و مسؤولان بهزیستی اذعان داشت: در روایات وارد شده فقر بلا است و بدتر از او بیماری جسم و بدن است و شخصی از پیامبر (ص) پرسید‌ اگر شب قدر را درک کنم از خداوند چه درخواست کنیم؟ فرمود‌«عافیت و سلامتی.»

حجت الاسلام شکوری در ادامه با تأکید بر رسالت سنگین بهزیستی تصریح کرد: وظیفه اسلامی و انسانی هر مسلمان است که به نیازمندان بهزیستی کمک کند.

اسرار مردم از مصادیق اسرار خداوند است

وی در توضیح جمله «حفظة سرّ الله» از زیارت جامعه کبیره گفت: بر اساس مفاد روایات اعمال مردم به صورت مستمر بر امام عصر(عج) عرضه می شود و او حافظ و نگهدار اسرار مردم است که از مصادیق اسرار خداوند می باشد.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان تصریح کرد: در روایات متعدد وارد شده راز نگهداری و عدم افشای اسرار مردم از نشانه ها و علایم انسان مؤمن است./938/پ202/س
ارسال نظرات