۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۷۱۷
آیت الله سبحانی:

ما در پی نشر اسلام در جهان متناسب با مقتضیات زمان هستیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تأکید براینکه ما در پی نشر اسلام در جهان متناسب با مقتضیات زمان هستیم گفت: برخی مغرضان قصد دارند با این ادعا که دین در این زمان کارائی لازم را نداشته اسلام را زیرسوال ببرند.
آغاز دوره کلام اسلامي توسط آيت الله سبحاني در مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد ، حضرت آیت الله سبحانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در سومین جلسه از درس کلام اسلامی خود در مدرسه عالی نواب به مثال هایی در زمینه تاثیر زمان و مکان در اجتهاد و صدور احکام شرعی اشاره کرده و مصادیق آن را به چهار گروه کلی تقسیم کرد.

وی، ضمن بیان این مثال ها به مواردی از جمله وظیفه پدر و مادر در مقابل فرزند در زمان کنونی، مصادیق امروزی احتکار و پیوند اعضا اشاره کرد.

وی در رابطه با وظایف پدر و مادر در قبال فرزند خاطر نشان کرد: اگر در گذشته پیامبر(ص) فرمودند بر پدر و مادر واجب است برای فرزند خود نام نیکو انتخاب کند و به او نوشتن بیاموزد امروز مصداق این نوشتن باید با شأن آن خانواده مورد تطبیق باشد یعنی فرزند را طوری که شایسته او و خانواده اوست مورد تعلیم قرار دهند.

این استاد حوزه در خصوص احتکار نیز گفت: در گذشته علما وقتی مبحث احتکار را مطرح می کردند برای آن مصادیقی همچون جو، گندم و کالاهای اینچنینی مطرح می کردند اما امروز باید دید نیاز مردم چیست برای مثال امروز دارو از چیزهائی است که مردم به آن نیاز شدید دارند کسی که آن را انبار می کند و در اختیار مردم قرار نمی دهد محتکر است و باید قانون در قبال او اجرا شود.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که با توجه به عنصر زمان و مکان و تاثیر آن در اجتهاد اسلام را در سرتاسر جهان گسترش دهیم گفت: برخی افراد مانند لیبرال ها با استفاده از این عنصر قصد دارند تا اصول اسلام را زیر سوال ببرند و بگویند زمان در دین موثر است و موجب می شود که دیگر دین در این زمان کارائی لازم را نداشته و باید کنار گذاشته شود.

شایان ذکر است ادامه این جلسات در روزهای پنج شنبه و شنبه 23 و 25 تیر ماه دنبال می شود./930/پ202/ع

ارسال نظرات