۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۸۲۳۶
مدیرکل آموزش روحانیان قوه قضائیه خبر داد؛

تنها 19درصد قضات کشور روحانی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش قضات روحانی قوه قضاییه، اقبال طلاب و روحانیان جهت تصدی امر قضاوت را بسیار کم توصیف کرد و گفت: در حال حاضر تنها 19 درصد از قضات کشور روحانی هستند.
حجت الاسلام عبدالمجيد يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید یزدی، مدیرکل آموزش قضات روحانیان قوه قضاییه روز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه دوره پنچاه و دوم کارآموزان روحانی قوه قضاییه که در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری قم برگزار شد، گزارشی از برنامه ها، اقدامات و فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.

وی تصریح کرد: اداره آموزش روحانیان قوه قضایه در سال 69 شروع به کار کرد و دراین مدت بیش از پنجاه دوره برگزار شده است که از این تعداد کارآموزان 48 دوره نیز فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام یزدی بیان داشت: این اداره کل در شهرهایی که حوزه علمیه معتبر دارد و امکان جذب وجود داشته دوره آموزشی برگزار کرده است.

وی ابرازداشت: بیشترین دوره های آموزشی کارآموزی روحانیان قوه قضاییه درشهرهای قم با 34 دوره و مشهد مقدس با 19 دروه برگزار شده است.

حجت الاسلام یزدی از فارغ التحصیل شدن 1904 نفر دردوره های کارآموزی روحانیان قوه قضاییه خبر داد و خواستار توجه و اقبال بیشتر روحانیان و حوزه های علمیه به امر قضاوت شد.

وی گفت: از بین 8213 قاضی شاغل در دستگاه قضایی، 6663 قاضی غیر روحانی و 1550 نفر روحانی هستند که این آمار نشان می دهد تنها 19 درصد از قضات کشور روحانی و 81 درصد غیر روحانی هستند و این اقبال کم روحانیان به قوه قضاییه را می رساند.

مدیرکل آموزش روحانیان قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر حوزه به تامین نیازهای دستگاه قضایی، گفت: برای ترغیب حوزویان به امر قضا از سوی مسؤولان و علما باید برنامه ریزی شود.

وی در ادامه ابرازداشت: دوره های آموزشی کارآموزان قوه قضاییه بخش های مختلفی را دربردارد و دوره های آموزشی و علمی برای کارآموزان برگزار می شود.

حجت الاسلام یزدی دیدار با علما و مراجع تقلید را از جمله برنامه های مهم اداره کل آموزش روحانیان قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون دیدارهایی مختلفی را با مراجع تقلید و علما برگزار کرده ایم.

وی افزود: در بخش ضمن خدمت نیز برای کارآموزان روحانی برنامه های متنوعی طراحی شده است و 1100 مدرک کارشناسی کارآموزان آماده و به قضات ارائه شده است و در حال حاضر نیز بیش از 430 کارآموز روحانی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 150 کارآموز روحانی در حال تدوین پایان نامه های خود هستند.

حجت الاسلام یزدی بیان داشت: برگزاری این دوره های آموزشی و ضمن خدمت نشان می دهد که مسؤولان قضایی به رشد علمی قضات اهتمام دارند.

وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه به تبیین سیره امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: باید اعمال و رفتار خود را با سیره اهل بیت(ع) تطبیق دهیم و شیعه واقعی آنها باشیم و خود را به دو بال علم و تقوا مجهز کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات