۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۰۶۷
به همت خبرگزاری رسا؛

کتاب درس‌نامه آیات الاحکام جزایی نقد و بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه نقد و بررسی کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی با حضور مؤلف این کتاب و یکی از اساتید حقوق به عنوان منتقد در خبرگزاری رسا برگزار شد.
حجت الاسلام كريمي نيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه نقد و بررسی کتاب درس‌نامه آیات الاحکام جزایی تالیف حجت الاسلام محمدمهدی کریمی نیا، معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با حضور وی و حجت الاسلام عالمی استاد حوزه و دانشگاه و دبیر تربیتی گروه حقوق جامعه المصطفی العالمیه در خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این جلسه که عصر دوشنبه به همت سرویس اندیشه خبرگزاری رسا برگزار شد، حجت الاسلام محمدمهدی کریمی‌نیا، مؤلف و نویسنده کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی اهداف خود از نوشتن این کتاب و همچنین شیوه های نگارش آن را بیان کرد.

وی در ابتدا با بیان اینکه قرآن کریم یکی از دو ثقل گرانبها است که در شریعت اسلام و شناخت احکام شرعی به آن اعتماد و استناد می شود، گفت: فقیهان در شناخت احکام شرعی به تفسیر و تبیین آیات خداوند پرداخته اند و هیچ فقیهی در تبیین فروع و احکام اسلامی از شناخت و بررسی آیات قرآن کریم بی‌نیاز نیست.

نویسنده کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی ابراز داشت: آنچه در این کتاب مدنظر بوده، بررسی فقه جزایی قرآن با آیات الاحکام جزایی است که در مقطع کارشناشی و کارشناسی ارشد، دانشجویان موظف به گذراندن آن هستند.

وی اضافه کرد: در این کتاب مجموعه مباحث در قالب درس های جداگانه ذکر شده و در پایان هر درس نیز چکیده مطالب و پرسش آورده شده است تا دانشجویان و دانش پژوهان بیشتر و جدی تر در مباحث مرتبط تعمق و تحقیق کنند.

حجت الاسلام کریمی نیا با اذعان به برخی از کاستی های کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی، گفت: هر کاری بی ایراد و نقص نیست و بنده سعی می کنم در چاپ های مجدد و ویرایش های بعدی این انتقادات را مورد توجه قرار دهم در صدد اصلاح آن برآیم.

حجت الاسلام عالمی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این نشست به نقد و بررسی اثر حجت الاسلام کریمی نیا پرداخت و ویژگی ها و نقاط ضعف وقوت کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی را به مؤلف آن متذکرشد.

گفتنی است، گزارش کامل جلسه نقد و بررسی کتاب درس نامه آیات الاحکام جزایی بزودی در خبرگزاری رسا منتشر می شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات