۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۰۵۶
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مطالبه جدی سرنوشت گروگان های ایرانی بر عهده رسانه ها است

خبرگزاری رسا ـ بروجردی با تأکید بر اینکه هیچ دلیل و سندی مبنی بر شهادت گروگان های ایرانی در بند اسرائیل وجود ندارد گفت: زنده نگاه داشتن این پرونده و مطالبه جدی روشن شدن سرنوشت این گروگان ها از رسالت های رسانه ها است.
علاء الدين بروجردي
علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص اقدامات انجام شده از سوی مجلس در پیگیری پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان گفت: در این زمینه جلساتی با حضور مسوولین وزارت خارجه و خانواده های آنان تشکیل شده و پیوسته در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پرونده از طرق مختلف هم در تهران و هم در بیروت به طور مستمر پیگیری می شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی، دیپلمات های ایرانی را خلاف قوانین بین المللی به اسارت درآورده است، مسوولیت جان آن ها و بازگشتشان با این رژیم است.

بروجردی با اشاره به اینکه خبرهای متعددی از حضور گروگان های ایرانی و نگهداری آن ها در زندان های رژیم صهیونیستی حکایت دارد، افزود: ضرورت پیگیری استرداد آنان امری جدی است که در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد و با وجود اینکه مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیستیم ولی پرونده باید همچنان پیگیری شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ساز و کار خاصی در دولت و مجلس جهت پیگیری پرونده وجود دارد، ابراز داشت: این اصل که این ها در قید حیات و در اختیار رژیم صهیونیستی هستند از طریق همه مراجع بین المللی اعم از صلیب سرخ و مجاری مختلف، یک اصل ثابت است که باید با جدیت بدان پرداخته شود.

وی در خصوص چرایی ابهام و طولانی شدن پرونده خاطرنشان کرد: ما با یک دولت مواجه نیستیم بلکه در مقابل ما یک رژیم غاصب نامشروع است که به دلیل عدم مشروعیت هیچگونه اعتمادی به آن وجود ندارد و تنها امکان پیگیری موضوع از طریق غیر مستقیم و مراجعی است که در این زمینه مسوولیت دارند.

بروجردی در مورد همکاری مقامات لبنان در روشن شدن سرنوشت گروگان های ایرانی تصریح کرد: از انجا که در هنگام گروگانگیری عملا دولتی بر لبنان حاکم نبوده است، این موضوع ارتباطی با آن ها نمی یابد ولی همکاری مقامات دولت فعلی، در مقاطع مختلف وجود داشته و از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند. در عین حال باید توجه داشت که رژیم صهیونیستی برای دولت لبنان نیز یک دولت متخاصم است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، زنده نگاه داشتن این پرونده و مطالبه جدی روشن شدن سرنوشت را از رسالت های رسانه دانست و افزود: ما زنده بودن گروگان ها را یک اصل ثابت می دانیم زیرا آن ها زنده اسیر شده اند و هیچ دلیل و سندی مبنی بر شهادت آنان در اختیار نداریم. /930/ت302/ج
ارسال نظرات