۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۰۵۳

ثبت نام روحانیان و مداحان عتبات و سوریه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ثبت نام اینترنتی آزمون سراسری جذب و گزینش روحانیان عتبات، سوریه و مداحان عتبات از سوی بعثه مقام معظم رهبری از امروز آغاز ‌شد.
آزمون روحانيان کاروان هاي عتبات عاليات



به گزارش خبرگزاری رسا، ثبت نام اینترنتی آزمون سراسری جذب و گزینش روحانیان عتبات، سوریه و مداحان عتبات در راستای استفاده بیشتر از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه سراسر کشور از سوی بعثه مقام معظم رهبری، دوشنبه 13 تیرماه آغاز و تا چهارشنبه 22 تیرماه ادامه خواهد داشت.

اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و برخورداری از حسن شهرت و معاشرت از شرایط عمومی شرکت در این آزمون عنوان شده است.

همچنین نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی جمهوری اسلامی ایران، توانائی جسمی و سلامت روانی، تأهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی از دیگر شرایط عمومی این آزمون است.

شرایط متقاضیان آزمون روحانیون کاروان‌های عتبات و سوریه، فارغ التحصیلی در پایه 7 حوزه، داشتن حداقل سن 27 سال و حداکثر 55 سال، کسب امتیازات لازم در آزمون کتبی و مصاحبه و معمم بودن می باشد.

کتاب عتبات عالیات، تألیف دکتر اصغر قائدان، کتاب اماکن زیارتی و سیاحتی سوریه، تألیف اصغر قائدان، درسنامه گزیده سیمای عقائد شیعه، تألیف آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، کتاب آموزش احکام تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده، کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی تألیف جواد منصوری و درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2 ت تألیف سیدعلی میرشریفی از منابع این آزمون است.

بر پایه این گزارش، تاریخ برگزاری آزمون روحانیون کاروان های عتبات عالیات و سوریه روز جمعه 18 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 برگزار خواهد شد.

داشتن حداقل سن 30 سال و حداکثر 55 سال، داشتن مدرک دیپلم یا پایه سوم حوزه علمیه و کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه از جمله شرایط اختصاصی آزمون مداحان کاروان‌های عتبات عالیان است.

کتاب عتبات عالیات عراق، تألیف اصغر قائدان، درسنامه گزیده سیمای عقائد شیعه، نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی، آموزش احکام تألیف محمدحسین فلاح‌زاده، سیره پیشوایان (بخش های مربوط به امامان معصوم (ع) اول، سوم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم علیهم‌السلام) تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی، کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی ایران تالیف جواد منصوری و آشنائی با کشورهای اسلامی، تألیف حجت‌الاسلام حسن روحانی از منابع این آزمون است.

همچنین زمان برگزاری آزمون مداحان عتبات، پنج‌شنبه 24 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 اعلام شده است.

تمامی مراحل نام‌نویسی در آزمون، به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت جذب و سازماندهی صورت خواهد پذیرفت و هزینه شرکت در آزمون یکصد هزار ریال است که با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و از طریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون‌ها می‌توانند با ستاد برگزاری آزمون سراسری به شماره 021-64512158 تماس گرفته و برای مطالعه کتا‌ب‌ها و منابع آزمون‌های فوق به کتابخانه آنلاین تخصصی حج به نشانی http://hajj.ir/hadjwebui/library/wfViewLibraryList.aspx مراجعه کنند./916/د102/ع

ارسال نظرات