۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۷۹۹۲
به همت مبلغان حوزه؛

دوره آموزشی جامع بصیرت فرهنگیان آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه آذربایجان غربی از آغاز برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت جامع بصیرت با مشارکت حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان برای فرهنگیان خبر داد.
ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش/1
حجت الاسلام خلیل عباس‌نژاد، دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بصیرت برای فرهنگیان اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی برای دومین‌بار با مشارکت حوزه علمیه آموزش و پرورش آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی بالا بردن سطح علمی، بنیه اعتقادی فرهنگیان و همچنین آشنایی با مسائل سیاسی ـ اجتماعی روز و برخورداری از آمادگی لازم جهت پاسخگویی به شبهات را از اهداف اجرای این دوره کوتاه مدت اعلام و اظهار کرد: جهت برگزاری این دوره 150 استاد به کارگیری شده است که 140 نفر از آنها از اساتید حوزه‌های علمیه استان هستند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که دوره جامع بصیرت با شرکت 34 هزار فرهنگی شاغل در استان در حال برگزاری است، ادامه داد: در این طرح آموزشی شرکت کنندگان حدود 400 ساعت با موارد آموزشی آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام عباس نژاد یادآور شد: در این دوره آموزشی مدرسین قرآنی با عنوان های آموزش توسعه فرهنگ نماز، تربیت قرآنی و راهکار‌های آن، روش‌های فعال یاددهی و یادگیری، قصه گویی و قصه پردازی و مبانی شیوه های تبلیغ آشنا می شوند.

بنابر گفته این مقام مسؤول، موضوعات آشنایی با فرق و ادیان مذاهب، تربیت سیاسی، شناخت و تحلیل سیاسی، آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی‌(ره)، دیگر موضوعات مبانی اندیشه اسلامی (1) (2) (3) و (4) و مباحث دیگر اعتقادی و سیاسی با اولویت مربیان و معاونان پرورشی آموزش داده می شود.

دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه آذربایجان غربی یادآور شد: نخستین دوره آموزشی کوتاه مدت بصیرت نیز سال گذشته با حضور 10 هزار نفر از فرهنگیان استان برگزار شده است.

گفتنی است، دوره آموزشی کوتاه مدت جامع بصیرت با مشارکت حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی برای 34 هزار فرهنگی شاغل استان در حال برگزاری است./936/پ202/س
ارسال نظرات