۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۹۹۱
حجت الاسلام جوشقانیان:

دعا و مناجات زنگارهای غفلت را از وجود انسان می‌زداید

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا از دعا و مناجات به عنوان زائل کننده زنگارهای غفلت از وجود انسان یاد کرد و ماه مبارک شعبان را ماه، توبه، استغفار و تضرع به درگاه خداوند تبارک و تعالی خواند.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان


حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیات امنای مؤسسه سیره روایت شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان ابراز داشت: این ماه منتسب به پیامبر گرامی اسلام است.

وی با اشاره به اعمال وارده در ماه شعبان تصریح کرد: ماه شعبان ماه استغفار، توبه و تضرع به درگاه خداوند تبارک و تعالی است و استغفار کردن در این ماه ارزش بسیاری دارد.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: از دیگر امور توصیه شده در ماه مبارک شعبان صدقه دادن است که باعث نجات انسان از آتش جهنم می شود.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: روزه گرفتن و دعا خواندن به ویژه مناجات شعبانیه که حضرت امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند، از دیگر عباداتی است که در ماه شعبان انجام آن فضلیت بسیاری دارد.

استاد مرکز تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش دعا و مناجات در روح و روان انسان تصریح کرد: دعا و نیایش انسان را از روزمره‌گی نجات می دهد.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان اینکه با دعا جهت حرکت انسان خدایی می شود، ابراز داشت: از نظر روان‌شناسی ثابت شده افرادی که با دعا انس دارند ضریب استرس و نگرانی در آنها کمتر است.

وی با بیان اینکه دعا سلاح مؤمن است، اظهار داشت: دعا باعث می شود که انسان زنگارها را از خود بزداید و اتصال کامل به خدا داشته باشد.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: دعا سرمایه ای است که تمامی ندارد و در روایات اسلامی به این مساله تاکید شده است، باید توجه داشت که دعا و مناجات با خدا به انسان آرامش و لذتی می دهد که با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

حجت الاسلام جوشقانیان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان از ماه مبارک شعبان، گفت: امیدواریم با انس با خدا در این ماه و قرائت مناجات شعبانیه خود را برای میهمانی خداوند تبارک و تعالی در ماه رمضان آماده کنیم و زنگارهای دنیوی را از وجودمان بزداییم. /924/ت303/ع

ارسال نظرات