۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۷۷۸۳
استاد انصاریان:

کودک را باید طوری پرورش داد که قلبش گیرنده ارزاق معنوی باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر رعایت هنر، دانش،حوصله، حلم و اخلاق از سوی مربیان گفت: می‌توان کودکان را طوری پرورش داد که قلبشان گیرنده رزق معنوی خدا شده و لیاقت حقایق الهی را پیدا کنند.
شيخ حسين انصاريان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، مدیر موسسه دارالعرفان عصر دیروز در دومین نشست علمی ـ تخصصی باشگاه تربیت که ویژه مربیان و معاونان پرورشی مشهد در محل حسینیه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: از نعمت‌های خاص خداوند به بشریت این است که انسان می تواند با اختیار، هنر و دانش خود گروهی از انسان‌ها را تحت پرورش قرار دهد و مسؤولیت عظیم رشد و تربیت آنان را بر عهده گیرد.

وی افزود: خداوند در سوره آل عمران از یک معلم پرورشی به نام زکریا یاد می‌کند که از سوی خدا برای پرورش مریم انتخاب شده و او همچون زمینی معنوی برای رشد یک دانه انسانی، مریم را نیکو و زیبا پرورش داد تا جایی که گوش مریم به عنوان شاگرد او، لیاقت شنیدن صدای فرشتگان را پیدا کرد و رَحِمش ظرف تجلی چهارمین پیامبر اولوالعزم شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه این آیه به خوبی ارزش معلم و مربی پرورشی و متعلم او را بیان می کند ادامه داد: زکریا شاگردی تربیت کرد که همه شئون زندگی اش لااله الا الله بود، عقل و روح مریم دفع کننده معبودهای باطل بود و هواهای نفسانی و بت های جاندار و بی جان را از خود دفع می کرد.

این استاد اخلاق و عرفان حوزه تصریح کرد: جهت دیگر شخصیت حضرت مریم انتخابی بود یعنی در همه لحظات وجودی‌اش الله را انتخاب می کرد.

وی با تأکید بر اینکه معلم پرورشی می تواند با هنر، دانش، حوصله، حلم و اخلاق خود، شاگرد را به چنین درجات رفیعی برساند خاطرنشان کرد: می توان کودکان را طوری پرورش داد که قلبشان گیرنده رزق معنوی خدا شده و لیاقت حقایق الهی را پیدا کند./930/پ202/ع

ارسال نظرات