۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۱۴۵
امام جمعه قم:

منبر از اصیل ترین ابزارهای تبلیغی است که باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) منبر را از مهم ترین و اصیل ترین ابزارهای تبلیغی دانست و بر ضرورت حفظ آن تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) روز دوشنبه در دیدار شماری از مسؤولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از فعالیت های مؤثر سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی کرد و گفت: این سازمان در عرصه های مختلف اقدامات خوبی انجام داده و عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اقدامات سازمان تبلیغات عصبانیت دشمنان را به دنبال داشته است به گونه ای که آنها نمی‌دانند چه کار بکنند، تصریح کرد: فعالیت‌های خوب این سازمان متناسب با زمان انجام و بسیاری از توطئه‌های دشمنان با این فعالیت‌ها خنثی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی سازمان تبلیغات اسلامی را به لحاظ فعالیت نیروهای خدمتگزار، جزو استثنایی‌ترین نهادهای کشور ذکر و تاکید کرد: خوشبختانه ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی، تلاش‌های مجاهدانه امام خمینی(ره) و مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری دستاوردهای بیشماری را در عرصه های مختلف به دست آورده است.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به جنبه تبلیغی سازمان تبلیغات، منبر را یکی از موفق‌ترین ابزارهای تبلیغ دین برشمرد و تاکید کرد: منبر از ابزارهایی است که از صدر اسلام تاکنون تاثیرگذاری خاص خود را داشته و دارد؛ مردم با منبر خو گرفته‌اند و این رسانه یکی از اصیل‌ترین ابزار تبلیغی است که باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه مقوله محتوا در عرصه تبلیغ دین بسیار حائز اهمیت است، شیوه‌های بهره‌گیری درست از ابزارهای تبلیغی را متذکر شد و گفت: به هیچ وجه نباید محتوای تبلیغ را با اموری که شائبه آلودگی در آن وجود دارد آمیخته کرد.

امام جمعه قم با تبیین ویژگی های مبلغان دین، تاکید کرد: یک مبلغ خوب باید قدرت ارتباط گیری را مخاطب را داشته باشد و با عمل خود مردم را به دین و خوبی ها دعوت کند.

وی شوق، اراده و عزم را از دیگر عناصر مؤثر در تبلیغ دین مهم دانست و تاکید کرد: مبلغ اگر برای خدا کار کند و قصد خود را خالص کند موفقیت بیشتری در این عرصه نصیب او می شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات