۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر در رشت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم سالروز شهدای هفتم تیر با سخنرانی آیت الله خاتمی در رشت خبر داد.
آيت الله خاتمي در همايش بصيرت در پيروي از ولايت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جلسه تمهید مقدمات برگزاری مراسم سالگرد آیت‌الله بهشتی و 72 شهید هفتم تیر اظهار داشت: هفتم تیر یادآور خاطره سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید بهشتی است.

وی به تعابیر امام خمینی(ره) درباره شهدا و شخصیت‌ها اشاره کرد و افزود: هر کدام از این تعبیرها بخشی از زوایای زندگی این شخصیت‌ها را تبیین می‌کنند.

حجت الاسلام اشجری با بیان این که امام راحل شهید مطهری را پاره تن و حاصل عمر خود می‌دانستند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از شهید بهشتی به عنوان یک ملت یاد می‌کردند و این مسأله نشان می‌دهد انسان می‌تواند آنقدر روح بزرگی داشته باشد که نقش یک ملت را در اثرگذاری ایفا کند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مظلومیت شهید بهشتی در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بهشتی تهمت‌های فراوان و ناسزاهای بسیاری را به جان خرید و در راه اعتقاد و آرمان خود تا پای جان ایستاد و هزینه آن را پرداخت.

وی ادامه داد: ایستادن پای اعتقاد و ایمان یکی از شاخصه‌های انسان‌های اهل ایمان است و آنها که حاضر نیستند برای اعتقاد و ایمان خود هزینه کنند باید در این ایمان مقداری تردید داشته باشند.

حجت الاسلام اشجری، بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: شهید بهشتی معتقد بود افراد باید وظیفه خود را انجام دهند و خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.

وی با اشاره به این که سی سال از عروج شهید بهشتی و 72 کبوتر خونین بال هفتم تیر می‌گذرد، بیان داشت: شهدا رفتند اما در واقع ماندند و سوختند و ما را ساختند.

حجت الاسلام اشجری، چهار شهید هفتم تیر سرچشمه تهران را گیلانی ذکر کرد و بیان داشت: حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، محمدصاق اسلامی گیلانی و جواد سرافراز از شهدای گیلانی واقعه هفتم تیر بودند که به این شهیدان خیلی پرداخته نشده است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان این که 46 مصوبه به مناسبت هفتم تیر در گیلان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: یاد و خاطره 104 شهید ترور استان نیز به همراه این شهدا گرامی داشته می‌شود.

وی، برگزاری مراسم‌های مختلف در شهرستان‌ها را از دیگر موارد برشمرد و خاطرنشان کرد: آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران سخنران روز هفتم تیر در رشت است.

مشاور استاندار گیلان در امور روحانیت، پیگیری درج سخنانی از شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه از سوی سازمان‌ها، اداره‌ها و نهادها در سربرگ نامه‌های اداری، برگزاری ویژه‌نامه بزرگداشت شهید بهشتی در اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادها در روزهای ششم و هفتم تیر و همچنین پیگیری به منظور تشکیل ستاد برگزاری مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی در شهرستان‌ها با همکاری فرمانداران را از فعالیت‌های اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های یوم‌الله هفتم تیر در برخی از بقاع برگزیده استان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، بیان داشت: جمع‌آوری آثار نمایشگاهی شهدای گیلانی حادثه هفتم تیر به منظور بهره‌برداری در سال آینده، چاپ پوستر شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی به عهده سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان است.

حجت الاسلام اشجری، فعال کردن مطبوعات در معرفی شهید بهشتی و حادثه هفتم تیر و اطلاع‌رسانی مراسم استانی، تصویربرداری از همه مراسم شهرستان‌ها و چاپ پوستر و ویژه‌نامه درباره شهید بهشتی را به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: فعال کردن پایگاه‌های مقاومت با برگزاری ویژه برنامه‌هایی درباره یوم‌الله هفتم تیر به عهده سپاه قدس گیلان است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، برگزاری مسابقه ارسال پیامک درباره شهدای هفتم تیر، چاپ ویژه‌نامه به منظور معرفی شهید آیت‌الله بهشتی و برگزاری ویژه برنامه‌های درون‌سازمانی در سراسر استان را از برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد و افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان مستند معرفی چهار شهید گیلانی هفتم تیر را در این ایام تهیه کرده و پخش می‌کند./950/پ202/س

ارسال نظرات