۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۷۴۸
امام جمعه امیدیه:

‌اعتکاف فرصت ارزنده‌ای برای فعالیت فرهنگی مبلغان‌است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه، آیین اعتکاف را بهترین فرصت روحانیان برای تبلیغ زیبایی‌های دین دانست و گفت: روحانیان با برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توانند بهترین عملکرد را در راستای تبلیغ دین در بین مردم داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت الاسلام عبد الرضا بوعلی، امام جمعه امیدیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نزدیک شدن ایام فریضه معنوی اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف عمل مستحبی در راستای تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان در جامعه است.

امام جمعه امیدیه، به وظیفه حوزه‌های علمیه در تبیین صحیح مراسم اعتکاف اشاره و اذعان داشت: مراسم اعتکاف از اهمیت معنوی بالایی برخوردار است؛ از این رو حوزه‌های علمیه بایستی در ترویج این امر عبادی نقش مؤثری را در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام بوعلی، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: روحانیان نیز می توانند با تشریح اعمال وارده در این روز به بهره‌بری بیش تر معتکفان کمک بکنند و از این فرصت مناسب جهت تبلیغ دین به خوبی بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به تأثیرات مثبت مراسم معنوی اعتکاف در جامعه گفت: با انجام برنامه های مناسب در این مراسم افزون بر تأثیر معنوی در زندگی شخصی معتکف می تواند آثار و پیامدها بسیار مثبتی نیز در جامعه به همراه داشته باشد.

وی، به بیان اهمیت مسایل مطرح شده در اعتکاف پرداخت و افزود: در این مراسم همواره باید نشر معارف دینی در رأس کار قرار گیرد و سعی شود از فرصت اعتکاف برای تبیین و توسعه بسیاری از مسائل سیاسی، اجتماعی و تربیتی معتکفان حداکثر استفاده صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه، به جایگاه مباحث علمی در این ایام اشاره کرد و افزود: در این ایام به مباحث علمی نیز می بایست نگاه ویژه‌ای شود و مذاکرات علمی می تواند یکی از برنامه‌های خوب در این مراسمات باشد.

این فعال عرصه فرهنگی، حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی مناسب برای تربیت نسل آینده ساز جامعه دانست و افزود: نتیجه حضور در مراسم اعتکاف تربیت انسان هایی است که بتوانند بر هواهای شیطانی خود غلبه کنند.

وی، در پایان سخنان خود، ارتقای معنویات، خودسازی، تسلط بر نفس و ارتباط خالصانه با معبود را از ویژگی‌های بارز اعتکاف برشمرد و تصریح کرد: برپایی هر چه با شکوه تر این مراسم سبب از بین رفتن بسیاری از انحراف‌ها در جامعه می‌شود./9464/ت302/س
ارسال نظرات